آیا ممکن است جهان آغاز نشده باشد؟ – زومیتی

[ad_1]

طبق نظریه گرانش کوانتومی ، جهان اولیه منشاء نداشته و به طور دائم وجود داشته است. به گفته برونو بنتو ، فیزیکدان دانشگاه لیورپول در انگلستان ، که ماهیت زمان را مطالعه می کند: “در واقعیت معجزه های زیادی وجود دارد که اکثر مردم آنها را خیالی و تخیلی می دانند.”

بنتو در تحقیقات خود از نظریه جدیدی در مورد گرانش کوانتومی به نام نظریه مجموعه عوامل استفاده کرده است. بر اساس این نظریه ، فضا و زمان به توده های جداگانه ای از فضا زمان تقسیم می شوند و واحد اصلی فضا زمان هستند. او و همکارانش از نظریه علیت برای مطالعه آغاز جهان استفاده کردند. به گفته وی ، جهان نمی تواند آغازی داشته باشد و از گذشته نامعلوم همیشه وجود داشته است ، بنابراین بیگ بنگ تنها یکی از مراحل تکامل آن است.

گرانش کوانتومی

گرانش کوانتومی احتمالاً ناامیدکننده ترین مشکلی است که فیزیک مدرن با آن روبروست. دو نظریه اصلی برای ایمان وجود دارد: فیزیک کوانتومی و نسبیت عام. فیزیک کوانتوم سه نیروی اساسی طبیعت (الکترومغناطیسی ، ضعیف و قوی) را در مقیاس میکروسکوپی با موفقیت تعریف کرده است. نسبیت عام ، از سوی دیگر ، بسیار قدرتمندترین تعریف گرانشی است که تا کنون ایجاد شده است.

اما نسبیت عام ، با همه نقاط قوت آن ، یک نظریه ناقص است. در شرایطی مانند مرکز سیاهچاله و آغاز جهان ، ریاضیات نسبیت عام شکسته شده و نتایج آن قابل اعتماد نیست. به این مناطق مفرد می گویند. نقاط واحد در فضا-زمان قوانین فعلی فیزیک و نظریه نسبیت عام را نقض می کنند. در هر دو حالت گرانش ، گرانش در مقیاس های بسیار کوچک بسیار قوی است.

در نتیجه ، فیزیکدانان برای توضیح رمز و راز تکینگی ، که نظریه گرانش کوانتومی نیز نامیده می شود ، به توصیف ظریفی از گرانش قوی نیاز دارند. چندین مدعی این نظریه وجود دارد که مشهورترین آنها نظریه گرانش رشته و کوانتوم حلقه است. اما رویکرد دیگری به نام مجموعه عاملی وجود دارد که درک جدیدی از فضا زمان ارائه می دهد.

علت نظریه مجموعه ها

در تمام نظریه های فیزیکی فعلی ، فضا و زمان ثابت هستند. این دو بافت مسطح ایجاد می کند که بر همه حقایق تأکید می کند. در چنین فضا-زمان پیوسته ، دو نقطه در فضا می توانند تا حد امکان به یکدیگر نزدیک باشند و دو رویداد در نزدیکی یکدیگر رخ دهند.

اما رویکرد دیگری به نام نظریه علیت وجود دارد که فضا زمان را جرم جداگانه یا مجموعه ای از اتم های فضا زمان می داند. این نظریه مجاورت وقایع را در فضا-زمان محدود می کند ، زیرا این اجسام و رویدادها نمی توانند از یک اتم نزدیکتر باشند.

به عنوان مثال ، با نگاه کردن به صفحه نمایش و خواندن این مقاله ، همه چیز ثابت به نظر می رسد. اما اگر از طریق ذره بین به صفحه نگاه کنید ، پیکسل هایی را مشاهده می کنید که فضا را تشکیل می دهند و خواهید دید که نزدیک شدن به دو پیکسل غیرممکن است. او می گوید: “نظریه علیت بنتو را تحریک می کند.”

“رویکرد گرانشی کوانتومی و نظریه علی به عنوان تجدیدنظر در مفهوم فضا زمان ، نه تنها سعی می کند تا آنجا که ممکن است اساسی باشد ، بلکه نحوه گذر زمان از دیدگاه فیزیکی ، نقش محوری در زمان را ایفا می کند و وجود یا عدم وجود آینده. “

مردم مستقل جهان

فضا-زمان از جرم اتمی یا اتمهای فضا-زمان تشکیل شده است که در تصویر رایانه شبیه پیکسل هستند.

آغاز زمان

زیرا نظریه مجموعه ها برای ماهیت زمان بسیار مهم است. به گفته بنتو:

فلسفه به دلایل زیادی این است که گذشت زمان یک مفهوم مادی است و نباید آن را فقط به یک توهم یا اتفاقی که در داخل مغز رخ می دهد نسبت داد. این روش زمان نوعی نظریه مواد است. در نتیجه ، در این نظریه ، یک مجموعه علت در همان زمان افزایش می یابد و بزرگتر و بزرگتر می شود.

رویکرد عاملی مشکل یکنواختی بیگ بنگ را حل می کند زیرا در این نظریه یکنواختی نمی تواند وجود داشته باشد و محال است که ماده در نقاط نامحدود محکم شود. بر اساس این نظریه ، فضا-زمان چیزی کوچکتر از ابعاد اتم ها نیست.

مقالات مرتبط:

بنابراین آغاز جهان بدون تنهایی بیگ بنگ چگونه است؟ بنتو ، دانشجوی کارشناسی ارشد کالج سلطنتی پزشکان لندن ، و همکارش استوو زال در حال بررسی اولین نظریه علی در جهان هستند. تحقیقات وی در پایگاه داده پیش از انتشار arXiv در 24 سپتامبر منتشر شد. (این مقاله هنوز در مجله علمی منتشر نشده است). بنتو می گوید:

این مقاله مفهوم شروع از یک نقطه تعیین علت را بررسی می کند. بر اساس این نظریه ، مجموعه ای از خلأ به جهانی تبدیل می شود که امروزه می بینیم. در مطالعه ما چیزی به نام انفجار بزرگ در آغاز جهان وجود ندارد زیرا منشاء گروه علتی می تواند در گذشته نامحدود باشد و به طور دائم وجود داشته باشد.

تحقیقات بنتو و همکاران این نشان می دهد که جهان نمی تواند آغازی داشته باشد و برای همیشه وجود دارد. آنچه انفجار بزرگ تلقی می شود ممکن است یک لحظه قطعی در تکامل این گروه علی باشد ، نه آغاز واقعی آن. خیلی کارها برای انجام دادن مانده. روشن نیست که نظریه علی به فیزیکدانان اجازه می دهد تا تکامل پیچیده بیگ بنگ را بدون شروع توضیح دهند. بنتو می گوید:

ممکن است بپرسید آیا می توان رویکرد مجموعه علی را به شیوه ای معقول تفسیر کرد یا منظور متغیرها در این مجموعه به معنای وسیع چیست؟ ما نشان داده ایم که این چارچوب حداقل از نظر نظری و ریاضی امکان پذیر است.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما