از زمان رسیدن «جیمز وب» به مقصد، تصویر جدیدی منتشر شده است

[ad_1]

به تازگی تصویری از تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا در مرکز آسمان پرستاره زمین گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، «پروژه تلسکوپ مجازی» در رم با استفاده از تلسکوپ روباتیک خود این تصویر را در بیش از پنج دقیقه ثبت کرد.

جیانلوکا ماسی، مدیر پروژه در بیانیه ای گفت: این تصویر زمانی گرفته شده که وب تنها 1.5 میلیون کیلومتر از زمین فاصله داشت و به نقطه لاگرانژ 2 خورشید-زمین رسید.

او می گوید: «تلسکوپ روباتیک ما سرعت جیمز وب را ثبت می کند که با فلاش در تصویر نشان داده می شود. ماسی رصدخانه بزرگی را در برخی از نقاط صورت فلکی دب اکبر پیدا کرد و به گفته ناسا، اگر بدانید به کجا نگاه کنید، مشاهده آن با دوربین دوچشمی امکان پذیر خواهد بود.

«وب» در ابتدای راه است. ناسا و پیمانکار اصلی Northrop Grumman در روز دوشنبه آنچه را که در پنج ماه آینده انتظار می‌رود، از جمله جنبه‌هایی مانند تنظیم دقیق آینه‌ها، روشن کردن و آزمایش تجهیزات، و گرفتن چندین عکس مهندسی بیان کردند.

امبر استرون، دانشمند و معاون پروژه ارتباطات علمی وب، در جریان یک پخش زنده اینترنتی در روز دوشنبه گفت: “ما انتظار داریم اولین تصویر علمی جیمز وب در پنج ماه آینده به زمین بیاید.”

در درازمدت، وب ماموریتی بلندپروازانه برای مطالعه جهان اولیه، کشف سرعت انبساط و شتاب جهان، و مطالعه اجرام مختلف در کهکشان و سیارات بیرونی انجام خواهد داد.

این تلسکوپ 10 میلیارد دلاری در 25 دسامبر (4 دسامبر) پس از سال ها تاخیر به فضا پرتاب شد. این تلسکوپ پس از رسیدن به فضا، سفری 30 روزه را به سمت لاگرانژ 2، نقطه ای در مدار خورشید آغاز کرد و در این سفر طاقت فرسا، چندین مرحله از پرتاب تا انجام تاکتیک های اصلاحی را طی کرد و در روز چهارم به بهمن رسید. روز مقصد آن.

با بسته شدن وب و ارسال به فضا، باز کردن و راه اندازی دستگاه های مختلف آن زمان برد.

مهمترین بخش این پرتاب، تکمیل موفقیت آمیز آینه های ثانویه و اصلی تلسکوپ و همچنین سپر خورشیدی پنج سطحی جیمز وب بود.

این تلسکوپ اکنون باید ماه ها را صرف کالیبراسیون تجهیزات خود کند تا برای ارسال اولین تصویر آماده شود.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما