اولین ژنراتور خورشیدی سدیم در جهان

[ad_1]

در رفتن Bluti Power Inc در لاس وگاس. این یکی از تولید کنندگان پیشرو در تاسیسات برق خورشیدی مانند ژنراتورهای خورشیدی، پانل های فتوولتائیک و تجهیزات مرتبط است. این شرکت اکنون اولین ژنراتور خورشیدی یون سدیم در جهان را ساخته است.

به گزارش فرارو، تغییرات آب و هوا و گرم شدن کره زمین منجر به افزایش کربن جهانی شده است که انسان را به استفاده از سیستم های تجدیدپذیر مانند باتری های شیمیایی و ماشین های باتری دار به جای سیستم های انرژی معمولی سوق داده است.
برای این منظور، جهان از سوخت‌های فسیلی متعارف به منابع انرژی پاک‌تر و بهتر، مانند باتری‌های لیتیوم یونی قابل شارژ، روی آورده است. از زمانی که سونی باتری‌های لیتیوم یونی را در سال 1991 تجاری کرد، این باتری‌ها جایگاه خود را در الکترونیک، خودرو و حتی هوافضا تثبیت کردند. بنابراین باید منابع جایگزین پیدا کرد.

اولین ژنراتور خورشیدی سدیم در جهان // ویرایش

برای رفع این مشکل، BLUETTI Power Inc. تصمیم گرفته است از یون سدیم به جای یون لیتیوم برای ساخت باتری استفاده کند. سدیم یکی از نزدیکترین فلزات به لیتیوم است و تقریباً همان خواص شیمیایی لیتیوم را دارد و در پوسته زمین به وفور یافت می شود. بنابراین می توان باتری سدیمی را جایگزین باتری لیتیومی دانست. پس از تحقیقات فراوان، شرکت بلوتوث پاور اولین ژنراتور خورشیدی سدیم را نامگذاری کردبلوتوث NA300 و B480 در دنیا تولید می شود.

اولین ژنراتور خورشیدی سدیم در جهان // ویرایش

اولین نیروگاه باتری سدیمی جهان

Bluetti و B480 تقریباً تمام ویژگی های نسل قبلی خود EP500 Pro (باتری لیتیومی) را حفظ کرده اند. 4 خروجی 20 آمپر و 1 پورت خروجی 30 آمپر L14-30 توسط یک اینورتر موج سینوسی داخلی خالص 3000 وات تغذیه می شود. NA300 از ورودی خورشیدی 2400 واتی باورنکردنی EP500 Pro به 3000 وات عملکرد بهتری دارد. همچنین به عنوان سریع‌ترین ژنراتور خورشیدی شارژر شناخته می‌شود، زیرا تنها در 30 دقیقه با شارژ سریع 6000 واتی AC + PV به 0 تا 80 درصد می‌رسد.

اولین ژنراتور خورشیدی سدیم در جهان // ویرایش

با این حال، NA300 ظرفیت آن 3000 وات است که کمتر از 5100 وات است. EP500 Pro دارای همان ابعاد این تفاوت به دلیل محدودیت های فعلی فناوری باتری یون سدیم است. با این حال، با تحقیق و توسعه مداوم و پیشرفت های کلی در فناوری، می توان انتظار ظرفیت بهتر باتری های یون سدیم را در آینده داشت.

NA300 از 2 ماژول باتری 480B (هر کدام 4800 وات) که ظرفیت کل را به 12600 وات می رساند. یعنی برق NA300 می تواند برای چند روز یا حتی یک هفته مقدار مشخصی برق برای یک خانواده تامین کند. این قابلیت در صورت خرابی شبکه و بلایای طبیعی مفید خواهد بود. علاوه بر این، NA300 240 ولت و 6000 وات را با جعبه فیوژن وصل کنید و NA300 کنترل از راه دور IoT را از طریق iOS یا Android ارائه و پشتیبانی می کند.

اولین ژنراتور خورشیدی سدیم در جهان // ویرایش
در محیط هایی با دمای -20 درجه سانتیگراد (4- درجه فارنهایت) باتری سدیم NA300 و میزان حفظ ظرفیت B480 بیش از 85 درصد خواهد بود. همچنین بیش از 80 درصد راندمان یکپارچه سازی سیستم را ارائه می دهد. این ویژگی برای تامین برق در فصل زمستان و مناطق بسیار سرد مناسب است.

به طور کلی، نسل اول باتری سدیم بلوتوث از نظر قیمت، عملکرد دمای پایین، شارژ سریع و سایر جنبه های الکتروشیمیایی عالی خواهد بود. نیروگاه بلوتوث سدیم از 5 ژانویه (حدود دو هفته دیگر) به بهره برداری می رسد. ما مشتاقانه منتظر ارائه محصولات جدید با فناوری پیشرفته بلوتوث هستیم.

اولین ژنراتور خورشیدی سدیم در جهان // ویرایش

منبع: gizmochina

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما