بازگشت روس ها به نوشیدنی های دوران شوروی با خروج کوکاکولا و پپسی همزمان شد.

[ad_1]

در رفتن در حالی که شرکت‌های بین‌المللی و برندهای تجاری روابط خود را با روسیه قطع کرده‌اند، مسکو نسخه‌های محلی و محلی این نوشیدنی را که بازگشتی به دوران شوروی است، دوباره معرفی کرده است.

به گزارش فرارو، به نقل از دیلی تلگراف؛ به محض خروج کوکاکولا از روسیه، سیاستمداران روسی لیوانی برای نوشیدن برمی دارند. مقامات دولتی روسیه می گویند روس ها نباید نگران بسته شدن برندهای غربی مانند کوکاکولا در این کشور باشند، بلکه در عوض به جایگزین های محلی مانند کیواهای تخمیر شده سنتی روی آورند.

کواس شبیه آبجو است و یک نوشیدنی محبوب در بسیاری از کشورهای اسلاو و اعضای اتحاد جماهیر شوروی سابق مانند بلاروس، اوکراین، لیتوانی، لهستان، استونی، لتونی، قزاقستان، ارمنستان و روسیه است. کواس حاوی مقدار زیادی ویتامین B است.

ده ها شرکت غربی که در دهه های پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میلیاردها دلار در روسیه سرمایه گذاری کرده اند، از جمله مک دونالد، ایکیا، اپل و استارباکس، از زمان حمله ولادیمیر پوتین به اوکراین در روسیه بوده اند و فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورده اند. در حالی که برخی از برندگان گفته اند اکنون به پرداخت حقوق کارکنان خود ادامه می دهند، میلیون ها نفر در معرض خطر از دست دادن شغل خود هستند و روس ها به دوران شوروی باز خواهند گشت و از محصولات غربی جدا خواهند شد. با این حال، طبقه سیاسی روسیه، که اکثر آنها لباس های سبک غربی می پوشند و دارایی در اروپا یا ایالات متحده دارند، بلافاصله به دنبال رفع نگرانی ها برآمدند.

دیمیتری پتروفسکی، یک سیاستمدار از منطقه یاروسلاول در شمال شرق مسکو، درخواست های دیگر مقامات روسیه برای ملی کردن مک دونالد را تکرار کرد. به گفته او، روسیه باید به جای کوکاکولا، یک نوشیدنی گازدار سبز با طعم ترخون یا کواس با رنگ قهوه ای روشن و درصد کمی الکل یا بدون الکل، «ترخون» ارائه دهد.

با رفتن کوکاکولا و پپسی بازگشت روس ها به نوشیدنی های دوران شوروی /// ترجمه آقای اعتماد

رسانه های محلی به نقل از او می گویند: “این نوشیدنی ها سالم و خوشمزه هستند. سیب زمینی را نباید به روش ناسالم سرخ کرد، بلکه باید آب پز یا کبابی کرد.”

در منطقه باشقورتستان، درست در شمال همسایه قزاقستان، مقامات آماده ارائه جایگزینی برای رستوران های به سبک غربی هستند. وزیر کشاورزی منطقه روز چهارشنبه گفت که پاپا گریل، یک رستوران فست فود محلی ناشناخته، می تواند برای پر کردن شکاف ایجاد شده توسط مک دونالد اقدام کند. کسب‌وکارهای کوچک ما که محصولاتی را از مواد اولیه محلی تولید می‌کنند، اکنون با تقاضای بالایی روبرو هستند: ما مشکلی برای به دست آوردن سهم بازار باقی‌مانده از این شرکت‌ها نخواهیم داشت.

مک دونالد اولین شعبه خود را در اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990 افتتاح کرد و ساعت ها در صف ایستاد و نمادی از همجواری شرق و غرب در سال های آخر جنگ سرد بود. این رستوران به حدود 62000 کارمند در سراسر روسیه خدمات ارائه می دهد. تصمیم برای تعطیلی برندهای تجاری غربی توسط مقامات ارشد از جمله ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، به سادگی اتخاذ شد. او افرادی را که در انتهای یک رستوران زنجیره ای فست فود (مک دونالد) گریه می کردند، مسخره کرد.

مقامات روسی اولین بار در سال 2014، زمانی که مسکو کریمه را ضمیمه کرد، بحث در مورد گزینه های احتمالی مک دونالد را آغاز کردند. در آن زمان مشخص نبود که غرب تا چه اندازه در اعمال تحریم ها علیه روسیه پیش خواهد رفت. پوتین بار دیگر تاکید کرد که روسیه مشکلی برای جایگزینی برند معروف آمریکایی نخواهد داشت.

او شخصاً تعدادی غذاهای ویژه از غذاهای قومی مختلف روسیه را پیشنهاد کرد که جایگزین همبرگر می‌شد، مانند پایگاه‌هایی در منطقه اوستیای جنوبی. در آن زمان، رئیس جمهور روسیه همچنین قول داد از برند محبوب نوشیدنی Vyatsky Kovas حمایت کند، زیرا به گفته او نسبت به کوکاکولا ضرر کمتری برای کودکان دارد. نوشیدنی دیگری که در مورد آن صحبت می کنیم ترخون است، یک نوشیدنی گازدار سبز که طعمی شبیه ترخون دارد.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما