fastescobanner

برای افزایش طول عمر از این غذاها استفاده کنید

[ad_1]

آنچه می خوریم بر سلامت و طول عمر ما تأثیر می گذارد. خوردن غذاهای فرآوری شده مواد مغذی مورد نیاز بدن را دریافت نمی کند. این مواد همچنین عامل بسیاری از بیماری ها مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت نوع 2 هستند.

به گزارش خبرآنلاین، موادی وجود دارند که می توانند انرژی لازم را به شما بدهند، خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش دهند و به ثابت نگه داشتن وزن کمک کنند. اگر می خواهید طولانی تر زندگی کنید و سالم بمانید، باید مغذی ترین غذاها را بخورید. افزودن غذاهای گیاهی طبیعی به عنوان اصلی ترین رژیم غذایی، سلامت و شادابی را به شما باز می گرداند.

در این مقاله نمونه هایی از مواد غذایی برای رسیدن به این هدف را برای شما بیان می کنیم.

قارچ

مصرف منظم قارچ خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد. این به دلیل وجود مهارکننده های آروماتاز ​​در قارچ است که تولید استروژن را مهار می کند. استروژن در برخی از انواع سرطان سینه نقش دارد.

اگر به صورت پخته می خورید، قارچ در افزایش طول عمر موثر است. قارچ خام حاوی ماده سرطان زایی به نام آگاریتین است که در زمان پخته شدن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

گوجه فرنگیها

گوجه فرنگی فراوان ترین ماده مغذی است که باعث سلامتی و افزایش طول عمر می شود. لیکوپن، ویتامین های C و E، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان فلاونول تنها چند نمونه از ترکیبات مفید در گوجه فرنگی هستند.

لیکوپن از پروستات شما در برابر سرطان، آسیب پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید و بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

لوبیا

مصرف روزانه لوبیا و سایر حبوبات در تثبیت قند خون، کاهش اشتها و محافظت از روده بزرگ در برابر سرطان موثر است.

شواهد نشان می دهد که خوردن لوبیا، نخود یا عدس دو بار در هفته خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. لوبیا قرمز، لوبیا سیاه، نخود و عدس همگی برای سلامتی و طول عمر مفید هستند.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز، مانند اسفناج و کاهو، حاوی کمتر از 100 کالری در هر پوند (حدود 450 گرم) هستند. بنابراین این گروه از سبزیجات رژیم غذایی مناسبی برای کنترل وزن هستند.

سبزیجات برگ دار سرشار از فولات (ویتامین B9)، لوتئین و زآگزانتین هستند. لوتئین و زآگزانتین کاروتنوئیدهایی هستند که از چشم در برابر آسیب نور محافظت می کنند. فیتوکمیکال های محلول در چربی، به ویژه کاروتنوئیدها، که به طور طبیعی در سبزیجات برگ دار یافت می شوند، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

مغز

آجیل منبع غنی از چربی های سالم، پروتئین های گیاهی، فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. از آنجایی که مغز شاخص گلیسمی (GI) پایینی دارد، به کنترل قند خون کمک می کند و بنابراین بخش مهمی از رژیم غذایی ضد دیابت است. شاخص گلیسمی تأثیر غذا بر قند خون را نشان می دهد. هرچه GI یک غذا کمتر باشد، قند خون شما بعد از خوردن آن کاهش می یابد.

مصرف منظم آجیل در کاهش کلسترول خون و پیشگیری از حمله قلبی موثر است. مغزهای خوراکی مانند گردو، بادام و پسته کالری بالایی دارند. اما از آنجایی که آنها اشتها را کاهش می دهند، گنجاندن آنها در رژیم غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

منبع: VarietyHealth

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما