fastescobanner

بلینکن: روسیه باید بین دیپلماسی یا درگیری یکی را انتخاب کند

[ad_1]

وزیر خارجه آمریکا گفت که مسکو باید بین دیپلماسی و درگیری یکی را انتخاب کند و مدعی است که روسیه می خواهد با استقرار نیروها در مرز اوکراین دست به اقدام نظامی بزند.

به گزارش فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه روسیه که امروز (چهارشنبه) در سفری از پیش اعلام نشده وارد اوکراین شد، بار دیگر ادعاهای اخیر درباره احتمال حمله روسیه به این کشور را تکرار کرد.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از ورود به فرودگاه کیف ابراز امیدواری کرد که واشنگتن و مسکو در دیدار روز جمعه با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، بتوانند مسیر صلح آمیز و دیپلماتیک را برای بحران اوکراین حفظ کنند.

روسیه نیروهای خود را در مرز با اوکراین متمرکز کرده است [ولادیمیر]پوتین [رئیس‌جمهور روسیه]”من می خواهم بتوانم علیه آن اقدام کنم.”

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه آمریکا با لحنی تهدیدآمیز گفت: روسیه باید بین دیپلماسی و درگیری یکی را انتخاب کند. [تقابل]نتایج و تصمیمات مسکو [تحریم]پوتین به دنبال آن خواهد آمد.

بلینکن با ادعای اینکه آنچه روسیه از سر دشمنی انجام می دهد نظم جهانی را به چالش می کشد، افزود: هیچ کشوری نمی تواند تصمیمات، اصول و نظرات خود را بر دیگری تحمیل کند.

وی افزود: روز جمعه با لاوروف دیدار خواهم کرد تا بفهمم بحران دیپلماتیک در اوکراین به کجا رسیده است. [جو]بایدن [رئیس‌جمهور آمریکا]به من گفته شد برای تایید حمایت آمریکا از اوکراین به اوکراین بروم.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین هشدار داد که روسیه می‌تواند «در مدت زمان کوتاه» نیروهای بیشتری را به مرز اوکراین بفرستد.

ایالات متحده مسئولیت حمله احتمالی روسیه به شرق اوکراین را پس از تایید 200 میلیون دلار کمک امنیتی بیشتر به کی یف بر عهده گرفت.

پیش از این چند سناتور آمریکایی و وزیر دفاع انگلیس در بیانیه های جداگانه ای اعلام کردند که تصمیم گرفته اند به اوکراین انواع تسلیحات از جمله موشک های ضد تانک بفروشند تا در صورت لزوم بتواند از خود در برابر روسیه دفاع کند.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما