تعداد معتادان متجاهر در کشور گزارش شد.

[ad_1]

ایسنا نوشت: مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان مواد مخدر سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تقریباً 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور وجود دارد، گفت: طبق آمار یک میلیون و 200 هزار نفر مصرف کننده هستند. طب تفریحی در کشور

فرید براتی روز 12 دی در جمع خبرنگاران در چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد مراکز جامع درمان و بازپروری مواد مخدر در کشور از اهمیت اساسی برخوردار است، حداقل یک مرکز.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان این مؤسسه خیریه با بیان اینکه تعداد معتادان متجاهر در چهار محال و بختیاری بر اساس آمار ارائه شده بیش از 100 نفر است، گفت: باید رفت زیرا خوشبختانه به دلیل شرایط فرهنگی، خانواده ها عموماً حمایت نمی کنند و آنها را طرد نمی کنند. معتادان

وی افزود: کمپین رسانه ای برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر به ویژه در بین جوانان در استان ها برای جلوگیری از مصرف گل و شیشه راه اندازی شد و نتایج خوبی هم داشته است.

براتی گفت: حدود 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده مستمر مواد مخدر در کشور وجود دارد. طبق آمار یک میلیون و 200 هزار نفر مصرف کننده تفریحی مواد مخدر در کشور وجود دارد و برخلاف سایر کشورها، تعداد مصرف کنندگان مستمر مواد مخدر در کشور بیشتر است.» ایران بالاتر از معتادان است.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه 7410 کلینیک سرپایی و 1200 پردیس ترک اعتیاد در کشور وجود دارد، گفت: 1100 مرکز درمانی سرپایی در کشور دارای مجوز از سازمان بهزیستی هستند و شش دولت وجود دارد. مراکز و مراکز درمانی با دارو درمان می شوند که در درجه اول متادون است.

یک آسیب شناس در مورد بازگشت معتادان متجاهر پس از خروج از کمپ ها در سال گذشته گفت: گیر می افتم پس باید خدمات انجام شود.

براتی افزود: عموماً معتادان متجاهر پس از ترک تحت حمایت خانواده خود قرار نمی گیرند و به دلیل عدم اشتغال مناسب امکان بازگشت به اعتیاد وجود دارد و به همین دلیل مراکز جامع درمان و بازپروری مواد مخدر در استان ها به این موارد دست می یابند. اهداف

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان مواد مخدر سازمان بهزیستی کشور افزود: در 24 استان کشور با همکاری سازمان بهزیستی و شهرداری مراکز توانمندسازی مواد مخدر برای اسکان معتادان راه اندازی شده است به کسانی که اعتیاد خود را ترک کرده اند و جایی برای زندگی ندارند.

وی ادامه داد: به طور معمول میزان بقا پس از ترک حدود 7 درصد است اما پس از اجرای طرح پیگیری ترک توسط مددکاران اجتماعی این رقم 25 درصد است.

براتی از ارائه خدمات به معتادان پرخطری که تمایلی به ترک مواد مخدر ندارند خبر داد و گفت: برای این دسته از معتادان متجاهر مراکز ترانزیت و سرپناه در مراکز ترانزیت ثابت و سیار، سرویس های بهداشتی، محصولات بهداشتی و مواد غذایی راه اندازی شده است. تدارکات. Hangouts خدماتی را برای معتادان به مواد مخدر ارائه می دهد و 108 پناهگاه خدماتی را برای افراد در معرض خطر ارائه می دهد.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان مواد مخدر موسسه خیریه افزود: این امر به منظور کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد از جمله ایدز، هپاتیت و بیماری های سبک زندگی ناشی از این افراد انجام می شود.

ایدز در 42000 نفر در کشور تشخیص داده شده است.

وی در خصوص راه اندازی مراکز باشگاه مثبت در استان ها برای حمایت اجتماعی از بیماران اچ آی وی مثبت در ششمین طرح گفت: در این مراکز به بیماران کمک می شود که در کشور 43 باشگاه مثبت وجود دارد و از 42 هزار ایدز شناسایی شده 5000 باشگاه مثبت وجود دارد. بیماران توسط این باشگاه ها حمایت می شوند.

براتی در خصوص ارائه خدمات پیشگیری از مواد مخدر در محله های آسیب دیده و پرخطر گفت: تعدادی دستگاه در این زمینه فعالیت دارند که متأسفانه در بین 500 محله آسیب دیده یک کشور وجود دارد.

بروز بالای بیماری عروق کرونر قلب

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان مؤسسه خیریه با اشاره به انتشار شایعاتی مبنی بر نداشتن بیماری قلبی معتادان متجاهر یادآور شد: از 31 هزار معتاد متجاهر آزمایش شده حدود 1070 معتاد مثبت بوده که عدد بالایی است.

وی در توضیح این مطلب گفت: در ایام کرونا در مرحله اول 5 میلیون تومان به مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی کمک شد و اجاره مراکزی که در املاک سازمان بهزیستی بود نیز بخشوده شد. مراکز درمان مواد مخدر در آن روزها تعطیل شد و امیدواریم با تغییر وضعیت شهرها از قرمز به زرد و نارنجی این مراکز فعالیت خود را از سر بگیرند.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما