وریا غفوری: دوست دارم استیگلال قهرمان شود و به تیم ملی برگردد

[ad_1]

ایستگول روز پنجشنبه یک دیدار حساس مقابل پرسپولیس خواهد داشت و پیروزی در آن بازی می تواند آبی ها را به قهرمانی برساند.

وریا غفوری کاپیتان استاگلال در گفت و گو با روزنامه همشهری اظهارات جالبی درباره دربی آخر هفته و سال 140 کرد که در ادامه می خوانید:

سال 1400 با همه فراز و نشیب هایش چه طور برای شما شخصا و در فوتبال گذشت؟

من همیشه دوست دارم نگرش مثبت داشته باشم. شما می توانید در خیلی جاها شکست بخورید، اما تجربه زیادی کسب می کنید. به نظر من شکست ها می تواند منجر به تجربیات ارزشمندی شود. شاید سالی به این شادی و خوبی نداشتم. من هیچ عنوانی در فوتبال کسب نکردم، اما تجربیات ارزشمند و خوبی برای ادامه راهم داشتم.

در ابتدای سال 1400 در فینال جام حذفی بازی کردید اما در فینال شکست خوردید.

بله متاسفانه نه. امسال هم مثل پارسال جام حذفی را از دست دادیم. گفتم من فقط تجربه خوبی داشتم. امسال اتفاقات عجیبی برای من افتاد، اما من به آن نگاه مثبتی دارم و درس بزرگی از امسال گرفتم.

شروع سال 1400 با از دست دادن جام حذفی برای استاگالال بد بود و شما در واقع یک سال دیگر را بدون جام سپری کردید، اما تا اواسط سال حفظ برتری در لیگ برتر جو را بهتر کرده است، درست است؟

کاملا. الان شرایط ما خیلی ایده آل است، می توانم بگویم شرایط برای ما فوق العاده است، هم شانس قهرمانی در لیگ برتر و هم شانس قهرمانی در جام حذفی را داریم.

آیا به هواداران قول می دهید که استاگل در سال جدید قهرمان لیگ برتر شود؟

تیم ما امسال در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. به معنای واقعی می توانم بگویم که ما یک تیم هستیم و همه بازیکنان برای موفقیت تلاش می کنند. امیدوارم در صلح ادامه دهیم. با این حال معتقدم برای قهرمان شدن باید بیشتر متحد باشیم و روحیه خود را حفظ کنیم. چون اتفاقی نیفتاده و باید این راه را طی کنیم تا در نهایت به هدف مورد نظر خود برسیم.

فرهاد مجیدی هم گفته بود که می خواهد پایان جام قهرمانی را در دستان وریا غفوری ببیند، نظر شما در این باره چیست؟

کاملا. انشاءالله این اتفاقی است که می افتد. ما همه با هم برای این کار مهم می جنگیم و تمام تلاش خود را می کنیم.

صحبت های فرهاد مجیدی نشان می دهد که برای شما حساب ویژه ای باز کرده است، درست است؟

بله همینطور است. فرهاد صاحب مهربان است. من هم با تمام وجود در خدمت مربیان و تیمم هستم.

در سال 1400 نتایج تیم ملی خوب بود اما شرق گلال و پرسپولیس از مسابقات آسیایی خارج شدند، نظر شما در این زمینه چیست؟

تیم ملی واقعا بی نظیر بود. مسابقه طلایی، تیم بزرگ و نتایج عالی. به بچه ها و مردم تیم ملی تبریک می گویم که با این قدرت به جام جهانی رسیدند. امیدوارم جام جهانی بهترین باشد. پتانسیل تیم ملی و کلا فوتبال ما خیلی بیشتر از اینهاست. اگر تمرینات خوب و امکانات خوب داشته باشیم، مطمئناً با توانایی که فوتبالیست‌های ایرانی دارند، می‌توانیم از مرحله گروهی جام جهانی خارج شویم و به مرحله نهایی و حتی شاید به هشت تیم آخر برسیم و با این توانایی. من نسل فعلی هستم، می توانیم به 4 تیم نهایی برویم اما زیرساخت ها و تمرینات خوبی می خواهد.

اما متاسفانه تیم های شرق گلال و پرسپولیس خارج از آسیا هستند، نظر شما در این مورد چیست؟

بله به زیرساخت ها اشاره کردم. چنین اتفاقاتی زمانی رخ می دهد که زیرساخت وجود نداشته باشد. متاسفانه تیم های ما حرفه ای نیستند. اگر به همه تیم های لیگ برتری از دید واقع بینانه نگاه کنیم، به سختی 2-3 تیم در لیگ ما هستند که در مسیر حرفه ای بودن قرار بگیرند. بقیه تیم های آماتور هستند.

امسال تماشاگر نبود و مشخص نیست که چه زمانی تماشاگران به ورزشگاه برمی گردند، نظر شما چیست؟

مدیریت آن بسیار آسان بود. سینماها باز هستند، کنسرت‌ها در داخل خانه باز هستند، استخرها باز هستند، اما استادیوم‌ها باز هستند و بازی‌ها در بیرون برگزار می‌شود، هواداران فوتبال باید به استادیوم بیایند، اما همچنان می‌بینیم که بعد از 2 آنها نتوانسته است تماشاگران را آزاد کند. سال‌هاست و فکر می‌کنم ممکن است ریشه در مسائل دیگر هم داشته باشد، زیرا مدیریت آن بسیار آسان‌تر است.

او برای دربی گفت حدود 30 درصد از تماشاگران می توانند به ورزشگاه بیایند.

بله، به نظر من، کرونا خیلی کمتر است و فکر می‌کنم قابل کنترل است و بیشتر افراد واکسینه شده‌اند، می‌توانند راه‌هایی برای احیای فوتبال بیاندیشند. . به نظر من فوتبال یک ورزش مرده بدون تماشاگر است و شورش یک دهم می شود.

عید نوروز چه حسی به شما دست می دهد و چه معنایی دارد؟

نوروز یک جشن باستانی است. نوروز همیشه برای ما ایرانی ها تعطیلات خاصی است و همه ما خاطرات خوبی از دوران کودکی خود داریم. لذت جمع شدن و بسته شدن و شادی های خاص آن زمان که از ذهن ها فراموش نمی شود. من واقعاً همیشه دوست دارم در عید به زادگاهم (کردستان) بروم و در کنار خانواده و هموطنانم بمانم زیرا لذت دیگری وجود دارد که قابل توصیف نیست.

عیدی مورد علاقه شما که همیشه در ذهن شما خواهد ماند چیست؟

همه عیدها برام مبارک.

اگر اتفاق خاصی در تعطیلات برای شما افتاد به ما اطلاع دهید.

نه، چیز خاصی در ذهنم نیست.

آیا هیچ یک از مربیان شما تا به حال به شما عیدی داده اند؟

نه از مربیان عید چیزی یادم نیست.

آیا تا به حال تعطیلات بدی داشته اید؟

برای من شخصاً خدا را شکر هنوز این اتفاق نیفتاده است.

آیا در طول سال نماز خاصی می خوانید و نمازتان در این سال چیست؟

این قطعا درست است. من برای خودم و کشورم و همه مردم دعا می کنم. من همیشه دوست دارم اول سالم و آرام باشم. در کل کاش دنیای آزاد داشتیم. فارغ از هر جنگ و هر حادثه ناخوشایندی که بخواهد به جان انسانها ضربه بزند و لحظات شیرین زندگی را تلخ کند. متأسفانه امسال نیز شاهد جنگ روسیه و اوکراین هستیم. امیدوارم این جنگ ها به زودی تمام شود و مردم این فرصت را داشته باشند که تا حد امکان زندگی کوتاهی داشته باشند، زیرا زندگی واقعاً کوتاه است.

پس امسال برای سال تحویل خود چه گفتید؟

بله دقیقا همینطوره

از کسی عیدی میگیری؟

ما با عید بزرگ شدیم. معمولا بچه های کوچک عید می گیرند و ما باید بیشتر جشن بگیریم (خنده)

یادتان هست آخرین باری که عید گرفتند کی بود؟

ما هنوز هم طبق سنت هر سال به صورت نمادین از پدران، مادران و بزرگترهای فامیل عیدی می گیریم، اما نمادین است و لطف می کنند و به ما عیدی می دهند و حالمان را خوب می کنند.

پس هنوز عیدی میگیری؟

بله، به نوعی می توان گفت که ما عید می گیریم.

به کسی عیدی میدی؟

صد در صد.

معمولا به چه کسانی عیدی می دهید و چقدر است؟

عیدی گرفتن با بزرگترها برای بچه ها همیشه شیرین بوده چون خودمان این دوران را گذرانده ایم. با این حال، این یک انتظار است. در تعطیلات و جشن ها از بزرگسالان انتظار می رود که بچه ها را خوشحال کنند. البته به بچه هام و خلاصه به بچه های فامیل و هر کی میبینم عیدی میدم تا یادم باشه.

از خودت دو تا بچه داری، عید چی بهشون میدی؟

نمیدونم الان باید ببینم و احساس کنم که هر کاری دوست دارن و میتونن انجام بدن و حس میکنم براشون خوشحال کننده و مفیده حتما براشون تامین میکنم.

در اطراف نوروز هم جشن هایی داریم مثل چهارشنبه سوری و سجده بدر، آیا خاطره ای از جشن ها دارید که باید برایتان تعریف کنیم؟

همین آتش بازی ها در منطقه ما در حال افزایش است. به طور کلی کردها مردم مظلومی هستند و به نظر من در ایران قشر محرومی هستند اما ما همیشه عید را به خوبی جشن می گیریم مخصوصا عصر چهارشنبه. آتش زدیم گروه ها دور آتش جمع می شوند، آهنگ های محلی می خوانند و به صورت دسته جمعی می رقصند. فضای عجیبی است. من واقعاً از خودم لذت می برم و اینها خاطراتی است که دارم و نوروز را برایم خیلی شیرین کرده است. این را هم بگویم که در عصر چهارشنبه و عید باید خیلی مراقب باشیم. امیدوارم این اتفاق دوباره تکرار نشود. ما واقعاً با این چیزها لذت خود را از دست می دهیم.

آیا خاطره ای از سیزده بدر و روز تبت دارید؟

13 در مورد بدر هم همینطور است، همین که همه خانواده دور هم جمع شوند و خوش بگذرانند، دوست داشتنی است. آن روز همه ما به نوعی از دردسر خلاص می شویم. همه با هم هستیم، بازی می کنیم، حرف می زنیم و می خندیم و البته به طبیعت اهمیت می دهیم.

البته برای عید در اردوهای تیم ملی یا باشگاهی زیادی حضور داشته اید، خاطره ای از آنها دارید؟

بیشتر ما در کمپ بودیم یا تعطیلاتمان خیلی کوتاه بود، 3-4 روز. من خودم حدود 5-6 سال در خدمت تیم ملی بودم. نوروز معمولا روز فیفا است. فرصت زیادی برای بودن در کنار خانواده پیدا نکردیم. تعطیلات ما تمام نشده و در حال استراحت هستیم. قاعدتاً باید تمریناتمان را ادامه دهیم، اما یک خاطره که از 13 بدر می توانم برایم تعریف کنم مربوط به 8-9 سال پیش است که در خدمت تیم نفت تهران بودم، آقای گل محمدی مربی ما بود که روز قبل از تمرین. 13 بدر و روزی که 13 روز استراحت می کردیم، اما نیمی از بچه ها روی همین چمن ورزشگاه نفتسر تهران جمع شدند، آقای گل محمدی خودش آمد، بازی، تفریح ​​و کباب درست کردیم (خنده).

چنین مشکلاتی معمولاً تأثیر زیادی بر اتحاد تیم دارند، درست است؟

این قطعا درست است.

دوست داری امسال با شخص خاصی عید بگیری؟

امسال دوست دارم عید استاگلال را با برد در دربی ببرم، از نظر فوتبالی برایم لذت بخش ترین اتفاق است.

با پیروزی در دربی می توانید جهشی بزرگ برای کسب عنوان قهرمانی داشته باشید.

این قطعا درست است. این یک بازی مهم است. رقیب اصلی ما پرسپولیس برای قهرمانی است. برد در این بازی ما را به قهرمانی بسیار نزدیک می کند.

داشتم با علیرضا جهانبخش صحبت می کردم که می گفت ای کاش پدربزرگ تازه فوت شده زنده بود و از او عیدی می گرفت. آیا کسی را دارید که بخواهید امسال عید را با او جشن بگیرید؟

خنده داره همینو گفتی باید بگم پدربزرگم (پدر پدرم) چند سال پیش فوت کرد ولی جایش واقعا خالیه. آنها مرا خیلی دوست داشتند، من هم به آنها علاقه زیادی داشتم. به دلیل فوتبال فرصت بسیار کمی برای ملاقات با او داشته ام، جای او واقعا خالی است.

عید لباس نو میپوشی؟

نه، من رئالیسم را دوست ندارم. بچه که بودیم والدینمان سعی می کردند برایمان لباس عید بخرند اما الان دیگر علاقه خاصی به پوشیدن لباس نو برای عید ندارم.

بزرگترین آرزوی شما برای سال جدید چیست؟

بزرگترین آرزوی من صلح و آزادی برای تمام جهان است.

بزرگترین هدف در سال جدید چیست؟

بیشتر زندگی ما با فوتبال مرتبط است، یعنی زندگی ما به نوعی با فوتبال مرتبط است و جدایی ناپذیر است. به نظرم قهرمانی در لیگ برتر با آزادی بزرگترین هدفم است که برای آن تلاش زیادی می کنم.

در سال تحویل کجا هستید؟

انشاالله خونه بابام

پارسال در سال تحویل کجا بودید؟

پارسال رو اصلا یادم نیست معمولا سعی می کنم هر عید در خانه پدرم باشم. البته او بارها به اردوهای تیم ملی رفت و من نتوانستم بروم.

به نظر شما بهترین اتفاق وریا غفوری در سال جدید چه چیزی می تواند باشد؟

قهرمانی آزادی مهمترین چیز است. چون فکر می کنم تیم ما و هواداران ما شایسته قهرمانی هستند. به راحتی می توانم بگویم خون ما در این چند سال بد شده است اما قطعاً در کنار هواداران هستیم. چون به تلاش ادامه دادیم، تیم خوبی داشتیم، اما با بی ثباتی در حاشیه، همه نقش هایمان خراب شد. این را از خدا می خواهم. من هم سعی می کنم به تیم ملی برگردم چون این را در خودم می بینم و هنوز هم می توانم به تیم ملی کمک کنم و برای تیم ملی بازی کنم، بنابراین برای رسیدن به این هدف تلاش می کنم.

[ad_2]

Serena Wells

معتاد عمومی رسانه های اجتماعی. متعصب افراطی سفر. فریلنسر متعصب وب. مستعد حملات بی تفاوتی. زیاد می افتد

تماس با ما