جیمز وب با پرتاب تلسکوپ به فضا تاریخ ساز خواهد شد

[ad_1]

بزرگترین تلسکوپ فضایی تا چند ساعت آینده به فضا پرتاب خواهد شد. تلسکوپ 10 میلیارد دلاری جیمز وب با موشک آرین اروپایی از گویان فرانسه پرتاب خواهد شد.

به گزارش بی بی سی، این تلسکوپ که نزدیک به 30 سال پیش طراحی و ساخته شد، یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی قرن بیست و یکم است.

جیمز وب با پرتاب تلسکوپ به فضا تاریخ ساز خواهد شد

هدف تلسکوپ جیمز وب ایجاد تصاویری از اولین ستاره ها و کهکشان های درخشان در جهان است.

تلسکوپ ها همچنین این قدرت را دارند که احتمال وجود حیات در سیارات دور را در جستجوی سیگنال های هوا برای مطالعه جو آنها تعیین کنند.

جیمز وب قرار است در ساعت 9:20 صبح به وقت محلی راه اندازی شود و هیجان و نگرانی در مورد آن بسیار مهم است.

جیمز وب باید از یک انفجار کنترل شده در طول اولین صعود که 27 دقیقه به طول انجامید جان سالم به در برده باشد.

پس از آن برای اینکه ماموریت با موفقیت انجام شود باید مرحله جداسازی را پشت سر بگذارد و تمام مراحل آن بدون هیچ نقصی بیاید.

جیمز وب با پرتاب تلسکوپ به فضا تاریخ ساز خواهد شد

بیل نلسون از آژانس فضایی ایالات متحده می گوید جیمز وب یک ماموریت فوق العاده دارد.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: تلسکوپ نمونه درخشانی است از آنچه می توانیم با دنبال کردن رویاهای بزرگ به دست آوریم. ما همیشه می‌دانستیم که ریسک‌های جدی در این پروژه وجود دارد، اما زمانی که به دنبال عملکرد بزرگ هستید، باید ریسک‌های بزرگی را نیز بپذیرید.

تلسکوپ جیمز وب به نام یکی از طراحان برنامه های سفر به ماه و آژانس های فضایی در اروپا، ایالات متحده و کانادا نامگذاری شده است. این سازمان ها همچنین به پروژه جیمز وب کمک کرده اند.

این تلسکوپ به یافته های تلسکوپ فضایی هابل می افزاید که به زودی پس از 31 سال ماموریت خود را تکمیل می کند.

جیمز وب نقاط دوردست فضا را کاوش می کند و بنابراین می تواند یافته های دورتر را در اختیار دانشمندان قرار دهد.

در مرکز این تلسکوپ یک آینه طلایی شش و نیم متری قرار دارد. این سطح فوق انعکاسی به همراه چهار دستگاه فوق حساس دیگر به تلسکوپ اجازه می دهد تا نور اولین ستاره ها را تشخیص دهد. بر اساس برآوردهای علمی، ستارگان 13.5 میلیارد سال پیش شروع به درخشش کردند.

جان ماتر، دانشمند ارشد ناسا و برنده جایزه نوبل، می گوید ستارگان فقط به صورت نقاط قرمز ظاهر می شوند. ما فکر می کنیم که حدود 100 میلیون سال پس از انفجار بزرگ باید ستارگان یا کهکشان ها یا سیاهچاله ها شکل گرفته باشند. اگر این فرض درست باشد و ما خوش شانس باشیم، دوربین دوچشمی آنها را خواهد دید.

این تلسکوپ با معتبرترین موشک فضاپیما به فضا پرتاب شده است. 98 درصد از راه اندازی آرین 5 موفقیت آمیز بوده است. آخرین کمپین شکست خورده او در سال 2002 بود.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما