خانه های اطراف تهران کمی ارزان شد.

[ad_1]

از ابتدای اسفند که معاملات مسکن در تهران کاهش یافت، خرید و فروش در اطراف تهران نیز کاهش یافت و قیمت ها تثبیت شد. برخی افراد کمتر از قیمت واحد خود می فروشند و بازار به طور کلی با ثبات است. مشاوران املاک پردس، برد و هشتگرد با توجه به تجربه گذشته می گویند قیمت ها در فاز اول تعیین شده و احتمال کاهش در فاز دوم وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در پی کاهش معاملات مسکن در تهران، شهرهای اطراف پایتخت گزارش داده اند که بازار مسکن این شهرها از ابتدای اسفندماه وارد رکود شدیدی شده و قیمت ها کاهش یافته است. بنگاه های معاملات ملکی دلایل متعددی را برای رکود بازار مسکن در تهران و حومه ذکر می کنند که بیشتر آنها منجر به انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین می شود.

در New Town Bird که قیمت آپارتمان ها بین سال های 2017 تا 2016 بین 400 تا 500 درصد افزایش یافت، امسال بازار به ثبات رسیده و قیمت ها از شروع زمستان کاهش یافته است. در حال حاضر امکان خرید آپارتمان در برد با کمتر از 300 میلیون تومان نقدی وجود دارد.

خانه های اطراف تهران ارزان شد.

بررسی شهر جدید پردس نیز کاهش سرمایه گذاران ملکی را از ابتدای اسفند 1400 نشان می دهد. اگرچه در دو سه ماه اخیر نرخ های پیشنهادی مسکن مهر پردس حدود 5 درصد افزایش یافته است، اما بازار کاهش یافته و معاملات کاهش یافته است. بنابراین این روزها بنگاه های معاملات ملکی و دفاتر اسناد رسمی بیش از هر زمان دیگری منزوی شده اند.

یک مشاور املاک در پردیس می گوید با شروع جنگ در اوکراین و اخبار امیدوارکننده از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+4، بازار املاک پردیس وارد رکود شده است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی آپارتمان در فازهای 8 و 11 پردیس از حدود 700 میلیون تومان به ازای هر پایه شروع و برای واحدهای اضافی به 1.2 میلیارد تومان می رسد.

بازار مسکن در شهر جدید هشتگرد در حاشیه کرج نیز راکد و به گفته مشاوران املاک رکود است. آقای کیانی، فعال بازار مسکن به کاهش شدید معاملات آپارتمان در شهر جدید هشتگرد در هفته های اخیر اشاره می کند. پیدا کردن. اما در شرایط تورم حدود 40 درصدی اقتصاد کشور، خواب سرمایه در بازار مسکن به ضرر صاحبان مسکن است. این بدان معناست که حتی اگر قیمت ها کاهش نیابد، ارزش واقعی سرمایه صاحبان خانه هر سال 40 درصد کاهش می یابد.

فروشندگانی که نیاز به پول دارند باید تخفیف بپردازند و اکنون امکان خرید واحدهای مسکونی با نرخ بسیار پایین تری در هشتگرد وجود دارد. در نتیجه ساخت و ساز در شهر راکد است و سازندگان تمایلی به سرمایه گذاری ندارند. در حال حاضر امکان خرید آپارتمان در هشتگرد با نقدینگی حدود 200 میلیون تا 220 میلیون تومان وجود دارد.

بحران ساخت و ساز منحصر به هشتگرد نیست و در تهران، پردیس و پرند ساخت و ساز مسکن به شدت کاهش یافته است. دولت برای طرح نهضت ملی مسکن متری 4.5 میلیون تومان قیمت واحد تعیین کرده است و این نرخ های جدید است.

زمان تحویل 1.5 تا 2 سال آینده (در صورت انجام پروژه) قیمت تمام شده بر حسب سایر هزینه ها مانند نرخ عوارض، خدمات، دستمزد و غیره اعلام می شود. برای پرندگان و هشتگ ها طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است اما در پردیس به دلیل ظرفیت سازی تقریبا 14000 واحد اقدام ملی مسکن تعریف شده است و طرح نهضت ملی مسکن هیچ برنامه ای برای شهر ندارد. بخش .

با این حال بازار مسکن در تهران و حومه آبستن اتفاقات سال آینده است. سناریو این است که توافق وین باعث افزایش درآمد دولت، تسریع ساخت و ساز از طریق پروژه جنبش ملی مسکن و کاهش انتظارات در بازار مسکن خواهد شد.

در این صورت می توان انتظار داشت که بازار املاک برای 10 تا 12 فصل به ثبات برسد. البته اگر چهار فصل سال 1399 را در نظر بگیریم که بازار به نوعی به خواب رفت، احتمالاً بازار مسکن حداقل تا 8 فصل دیگر یعنی تا دو سال آینده به ثبات خواهد رسید.

در صورت عدم توافق هسته ای، تولید مسکن با بودجه 200 تا 300 هزار میلیارد تومانی افزایش می یابد که دولت در نظر دارد سال آینده این بودجه را به بخش ساخت و ساز اختصاص دهد. افزایش عرضه به ویژه اگر با کاهش قیمت مصالح ساختمانی همراه باشد، می تواند ثبات و ثبات را در بازار مسکن به همراه داشته باشد.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما