رضایی: محاکمه ترامپ افتخاری برای ایران خواهد بود

[ad_1]

ترور سردار سلیمانی قابل چشم پوشی نیست و منتظر هستیم تا عراق علیه وی اقدام قانونی انجام دهد.

محسن رضایی در دیدار با نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر عراق در ایران در خصوص مصلحت نظام گفت‌وگو کرد و آغاز مأموریت در ایران را تبریک گفت. شکست حزب بعث و صدام حسین، دیوار بین ما و شما. شهادت حاج قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» نیز مؤید برادری دو ملت و یک ملت بود.

مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: خون پاک و مطهر این دو برادر پیوند و برادری مستحکمی بین دو کشور ایجاد کرده اند. ما نه تنها در امور داخلی عراق دخالت خواهیم کرد، بلکه به عنوان یک برادر خوب برای کمک به کشور و ملت عراق نیز دخالت خواهیم کرد. دولت و مردم عراق می توانند روی پای خود بایستند و نیازی به دخالت ندارند.

رضایی گفت که عراقی ها دارای سابقه ای طولانی با فرهنگ غنی هستند که می توانند خود را اداره کنند.

وی افزود: پیشرفت عراق برای ما مهم است. عراق سه جنگ و دو بحران بزرگ را پشت سر گذاشته است و خسارات زیادی را متحمل شده است که باید آن را بازسازی کنیم و آماده همکاری در این زمینه هستیم. توسعه عراق، امنیت و استقلال عراق، هم به نفع ما و هم به نفع همه کشورهای منطقه است.

دبیرکل مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی ارزیابی کرد: آنها دو قهرمان ملی و اسلامی در مبارزه با تروریسم هستند.

رضایی با اشاره به اقدام آمریکا به عنوان “کاملا تروریستی”، افزود: اول اینکه در میدان نبرد جنگی صورت نگرفت و این دو برادر نیرو یا فردی برای جنگ نداشتند و در سفر رسمی به عراق به شهادت رسیدند. برادر قاسم سلیمانی مهمان رسمی دولت عراق و ابومهندس نیز مقام رسمی دولت عراق بود.

وی افزود: این دو شهید در هیچ دادگاه بین المللی و هیچ دادگاهی بر اساس اقدامات غیرقانونی خود محکوم نشده اند. موضوع دیگر این است که این دو شهید قهرمانان مبارزه با تروریسم بودند و باید مدال هایی از سوی سازمان ملل و سایر سازمان ها برای مبارزه با تروریسم دریافت می کردند.

شورای امنیت درخواست کرد که علاوه بر بازرسی های جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی در عراق، بر پایبندی عراق به “اقدامات مورد نیاز برجام” نظارت کند و محکوم شود. محاکمه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مایه مباهات دو ملت ایران و عراق خواهد بود و باعث افتخار این دو ملت خواهد بود.

رضایی در خطاب به سفیر عراق در ایران گفت: السلام علیک الکاظمی.

وی با اشاره به اینکه تقویت مجلس انقلاب و مردم عراق برای ما مهم است، گفت: یکی از راه های تقویت این مجلس اجرای مصوبات است. قطعنامه پارلمان عراق در محکومیت شهادت حاج قاسم و ابومهدی و شکایت در مجامع بین المللی بسیار مهم است.

مجلس نمایندگان به ارزیابی مصلحت نظام ادامه داد. در ایران ملی شدن نفت ما یک رویداد تاریخی بوده است و همه نسل های ایرانی آن را جشن گرفته اند. این دو لایحه توسط پارلمان عراق اجرا می شود و شکایت عراق توسط آمریکا پیگیری می شود.

وی با اشاره به جایگاه ولی فقیه در جمهوری اسلامی و مجلس در نظام حکومتی عراق گفت: بنابراین اجرای این قطعنامه ها در مجلس نمایندگان حائز اهمیت است.

سفیر عراق در ایران نیز با قدردانی از رضایی گفت: از دعوت شما تشکر می کنم و خوشحالم که شما را به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و سالروز شهادت این دو قهرمان می بینم. “

عبدالمحسن عبدالله گفت: مفتخرم که دو دیدار با حاج قاسم و ابومهدی المهندس در بغداد و مشهد داشتم و به آنها افتخار می کنم. فداکاری های آنها در راه آزادسازی سرزمین عراق همه از چنگال داعش و شیعیان است. در مراسم اربعین امسال زائران تصاویر بسیاری از این دو شهید را به همراه داشتند. از دست دادن این دو شهید ضایعه بزرگی برای ما و شما و همه ملت های مسلمان است.

نصیر عبدالمحسن عبدالله افزود: عراق پیگیر شکایت حقوقی در خصوص عملیات تروریستی آمریکا است، به ویژه اینکه قاتل به ترور اعتراف کرده و برای اقدام مشترک با مقامات ایرانی تماس گرفته است.

سفیر عراق گفت: مرز طولانی عراق و ایران و وضعیت کشورها و ملت های ما بهترین عامل برای همکاری بیشتر دو کشور است. میلیون ها تلفات و تلفات ناشی از سه جنگ و انتفاضه شعبانة تحمیل شده به عراق و دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت عراق برنامه ریزی و نقشه می کشند.

وی با بیان اینکه اگر عراق باثبات و صلح آمیز باشد، پیشرفت سریعتر خواهد بود و بیگانگان خواهان ثبات در کشور ما نخواهند بود و به حمایت کشورهای دوستی مانند ایران نیاز داریم. الطاف ایران را در عراق فراموش نمی کنیم و قدردان حمایت های جمهوری اسلامی خواهیم بود.

عبدالمحسن عبدالله گفت: فرقه ها و ملت های مختلف عراق و جوانان عراقی در پارلمان عراق حضور دارند و تصمیم گرفته اند آمریکا را از عراق بیرون کنند. این موضوع کمیسیون دوستی دو ملت در پارلمان عراق است.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما