روغن کرچک؛ 16 ممکن است خواص درمانی را ندانید

[ad_1]

روغن کرچک بوی ملایم و گاهی تند دارد. این روغن طعم دارد. اما برای برخی ناخوشایند است. این یک منبع عالی از اسید رزینولیک است. روغن کرچک به عنوان یک ماده فعال در بسیاری از داروها، محصولات مراقبت از پوست و شامپوها استفاده می شود. این روغن کومودوژنیک تقریبا برای انواع پوست مناسب است و منافذ را مسدود نمی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خواص درمانی روغن کرچک به وفور یافت می شود. از خواص آنتی بیوتیکی روغن کرچک برای کاهش خطر عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی.

مقاله ارائه شده توسط گروه سلامت روزنامه به بررسی مهم ترین خواص درمانی روغن کرچک می پردازد.

به تسهیل زایمان کمک کنید

روغن کرچک دارای خواص القای کار است. ملین های روغن کرچک باعث نفخ روده، التهاب روده و عصب واگ می شوند. رحم را تحریک و فشرده می کند و به زایمان کمک می کند. مطالعات نشان داده است که روغن کرچک یک روش غیر دارویی بی خطر برای زایمان است و اکثر زنان بارداری که از روغن کرچک استفاده می کنند ظرف 24 ساعت زایمان می کنند. اما مطالعات متناقضی وجود دارد که ادعا می کند روغن کرچک باعث زایمان نمی شود و به نوزاد یا مادر آسیب نمی رساند.

روغن کرچک باید برای زایمان فقط پس از مشورت با پزشک استفاده شود. این یک تصمیم پزشکی سالم است که برای ایمنی مادر و نوزاد گرفته می شود و معمولا بین هفته های 41، 41 و 6 بارداری توصیه می شود.

درمان یبوست

خواص ملین روغن کرچک باعث تحریک حرکات روده و رفع یبوست می شود. روغن کرچک فشار را در هنگام اجابت مزاج کاهش می دهد و به روده احساس خالی بودن کامل می دهد. روغن کرچک برای درمان یبوست باید پس از مشورت با پزشک استفاده شود. از مقدار کمی روغن کرچک استفاده کنید؛ این به این دلیل است که استفاده بیش از حد باعث اختلال در عملکرد عضلات روده می شود.

مصرف 15 میلی لیتر یا 3 قاشق چایخوری روغن کرچک باعث حرکت روده در 2 تا 3 ساعت می شود و یبوست را برطرف می کند. استفاده از روغن کرچک برای درمان یبوست می تواند باعث تهوع یا استفراغ شود. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، مصرف آنها را قطع کرده و با پزشک خود مشورت کنید.

داروهای ضد بارداری

روغن دانه کرچک همچنین می تواند به عنوان یک ضد بارداری استفاده شود زیرا حاوی رزین (پروتئین) است. این یک ترکیب سمی است که وقتی در دوزهای بسیار کم مصرف شود به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل می کند. به دلیل خاصیت اسپرم کشی آن به ژل ها و لوسیون های اسپرم کش به عنوان یک روش موثر پیشگیری از بارداری اضافه می شود.

کمک به درمان آرتریت

خواص ضد التهابی و ضد درد اسید رزینولیک موجود در روغن کرچک باعث کاهش درد و تسکین التهاب ناشی از بیماری های التهابی مانند روماتیسم، آرتریت، روماتیسم، روماتیسم، آسم و آسم برونش می شود.

طبق یک مطالعه، افراد مبتلا به استئوآرتریت با مصرف کپسول روغن کرچک سه بار در روز به مدت چهار هفته بهبود پیدا کردند. سایر اسیدهای چرب موجود در این روغن، اسید لینولئیک و اسید اولئیک نیز درد و التهاب ناشی از آرتریت و روماتیسم مفصلی را کاهش می دهند. آنها علائمی مانند درد مفاصل و زانو درد را تسکین می دهند. روغن کرچک درجه کومودوژنیک برای اکثر انواع پوست مناسب است. در حین ماساژ به راحتی از منافذ پوست نفوذ می کند و درد آرتروز را به سرعت تسکین می دهد. همچنین دردهای عضلانی را درمان می کند.

پرستار شیرده

اسیدهای چرب موجود در روغن کرچک برای زنان شیرده مفید است. زیرا باعث تحریک ترشح شیر مادر و افزایش کیفیت شیر ​​می شود. علیرغم فوایدی که برای مادران شیرده دارد، مصرف آن در دوزهای کم و پس از مشورت با پزشک برای اطمینان از نداشتن عارضه برای نوزاد توصیه می شود.

درمان فاشیای کف پا

خواص ضد التهابی روغن کرچک به درمان فاشیای کف پا یا فاشیای کف پا کمک می کند. فاشئیت کف پا علت اصلی درد پاشنه پا است. این شامل سوزاندن یک لایه ضخیم از بافت در پایه پا است که استخوان های پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند. روغن کرچک به سرعت پاشنه پا را تسکین می دهد، وضعیتی که ارتباط نزدیکی با فاسیای کف پا دارد.

سلامت چشم

آنتی اکسیدان های موجود در روغن کرچک از چشمان شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن، آب مروارید و گلوکوم را کاهش می دهد. خواص ضد التهابی روغن کرچک باعث بهبود علائم اولیه آب مروارید، رفع علائم خشکی چشم می شود. همچنین خطر عفونت چشم را کاهش می دهد. روغن کرچک به از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن کرچک سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. به سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان انواع عفونت ها و بیماری ها، زخم ها و کبودی ها کمک می کند. آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات موجود در روغن کرچک از گلبول های سفید در بدن ما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما قوی باشد، کمتر بیمار می شوید و خطر کمتری برای سرفه، سرماخوردگی، تب و آنفولانزا خواهید داشت. خواص آنتی بیوتیکی روغن کرچک خطر ابتلا به عفونت های باکتریایی، ویروسی و قارچی را کاهش می دهد. روغن کرچک عملکرد لنفاوی را بهبود می بخشد، جریان خون را افزایش می دهد و سلامت غده تیموس را بهبود می بخشد. روغن کرچک با افزایش تولید گلبول های سفید باعث تقویت ایمنی می شود. اسید رزینولیک موجود در روغن کرچک نیز نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

درمان هموروئید کمک می کند

خواص ضد التهابی دانه کرچک به درمان هموروئید کمک می کند. ناراحتی و خونریزی به دلیل تورم وریدهای راست روده و قسمت تحتانی مقعد.

اطلاعات زیادی در مورد استفاده از روغن کرچک برای درمان هموروئید در دست نیست و تحقیقات به دانه کرچک محدود می شود. به همین دلیل برای هر اقدامی باید با پزشک خود مشورت کنید.

بهبود میل جنسی

روغن کرچک می تواند میل جنسی را با افزایش جذب مولکول های چربی در بدن بهبود بخشد. روغن کرچک به تنظیم تعادل هورمونی کمک می کند و در نتیجه میل جنسی را بهبود می بخشد. همچنین فواید دیگری مانند کاهش علائم PMS یا سندرم پیش از قاعدگی دارد.

کاهش علائم فیبروم

طبق داستان، روغن کرچک علائم مختلف فیبروم را تسکین می دهد. فیبروم ها تومورهای خوش خیم و غیر سرطانی هستند که در رحم ایجاد می شوند.

کمک به درمان جوش و جای زخم

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی در میلیاردها نفر در سراسر جهان است. این عمدتا به دلیل تجمع مواد سمی، آلاینده ها و سایر ناخالصی ها در منافذ پوست است.

خواص سم زدایی روغن کرچک خطر آکنه و جوش را کاهش می دهد.

نحوه درمان آکنه: چند قطره روغن کرچک را در آب ولرم بریزید و قبل از رفتن به رختخواب با یک پارچه، به آرامی با دستان خود حرکات دایره ای روی صورت خود انجام دهید و اجازه دهید صورتتان خشک شود. صبح صورت را بشویید. اگر پوست چرب دارید یا به روغن کرچک حساسیت دارید از مصرف این دارو خودداری کنید. روغن کرچک با SPF 6 برای محافظت از آن در برابر اشعه های مضر خورشید به کرم ضد آفتاب اضافه می شود. خواص آنتی بیوتیکی و ضد درد روغن کرچک زخم ها را سریع التیام می بخشد و جریان خون را تحریک می کند. همچنین به درمان تاول و التهاب کمک می کند.

پیری زودرس پوست

روغن کرچک برای پوست مفید است و پوست را سالم نگه می دارد. آنتی اکسیدان های روغن کرچک خطوط ریز، چین و چروک، لکه های پیری، لکه های تیره، پوست و سایر علائم پیری زودرس را کاهش می دهند.

استفاده موضعی از روغن کرچک علائم مختلف پیری را کاهش می دهد. روغن کرچک را می توان در مقادیر کم در نواحی حساس زیر چشم، اطراف دهان و چانه، روی یقه و پیشانی استفاده کرد.

برای این کار موارد زیر را انجام دهید:

ناحیه ای را که می خواهید روغن کرچک بزنید بشویید و تمیز کنید. ناحیه آسیب دیده را با یک قطره روغن کرچک به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید 20-30 دقیقه در هوا خشک شود. با آب بشویید. قبل از استفاده مطمئن شوید که حساسیت ندارید. آلرژی به روغن کرچک می تواند باعث خارش پوست، قرمزی پوست، تورم اطراف پوست و بثورات پوستی شود.

در درمان پسوریازیس و اگزما مفید است

ترکیبات ضد التهابی اسید ریسینولیک موجود در روغن کرچک به درمان پسوریازیس و اگزما کمک می کند. دو مشکل شایع پوستی که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد و باعث درد، التهاب و ناراحتی می شود.

روغن کرچک به دلیل خاصیت ضدالتهابی خود باعث تسکین سریع درد و التهاب ناشی از این مشکلات پوستی می شود. برای درمان پسوریازیس و اگزما روغن کرچک را به آرامی روی ناحیه آسیب دیده تخت ماساژ دهید و اجازه دهید منافذ پوست روغن را جذب کنند.

استفاده منظم پوست را مرطوب می کند و درد و التهاب را کاهش می دهد. خواص ضد قارچی روغن کرچک به مبارزه با عفونت های قارچی کمک می کند. پوست روغن کرچک برای بیماری های پوستی با لکه های قهوه ای روی صورت موثر است.

درمان زگیل تناسلی

خواص آنتی بیوتیکی روغن کرچک به درمان زگیل تناسلی کمک می کند. برای درمان زگیل تناسلی روزانه چند قطره روغن کرچک روی زگیل ها بمالید تا به سرعت از بین بروند. اگر به روغن کرچک حساسیت دارید یا آن را مناسب نمی دانید، از آن اجتناب کنید. اگر شک دارید، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

مناسب برای پوست و مو

روغن کرچک برای مو و پوست سر مفید است و باعث رشد مو می شود. برای تحریک رشد مو، به آرامی پوست سر خود را با روغن کرچک ماساژ دهید و بگذارید 2 ساعت خشک شود. سپس با آب بشویید. روغن کرچک به دلیل خواص ضد التهابی که دارد در درمان شوره سر مفید است و به درمان درماتیت سبورئیک، یک بیماری التهابی که باعث ایجاد لکه های پوسته پوسته روی پوست سر می شود، کمک می کند.

مواد مغذی موجود در روغن کرچک موها و پوست سر شما را تقویت کرده و خطر ریزش و شکستگی مو را کاهش می دهد.

با این حال، قبل از استفاده از روغن کرچک، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. همچنین عوارض جانبی این روغن را نیز فراموش نکنید.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما