رویترز مدعی جزئیات توافقنامه احیای برجام است

[ad_1]

در رفتن رویترز با ادعای دسترسی به سند 20 صفحه ای کنوانسیون وین گزارش داد که اقدامات انجام شده توسط هر یک از طرفین در مرحله اجرای توافق توضیح داده شده است.

به گزارش رویترز، متن پیش نویس توافقنامه که بیش از 20 صفحه است، اقداماتی را که باید توسط دو طرف انجام شود، مشخص می کند که باید پس از تایید سایر طرف های توافق، اجرا شود. به گفته این سه دیپلمات، مرحله اول اجرا با یک مرحله آغاز می شود که شامل تعلیق غنی سازی بیش از 5 درصد از سوی ایران می شود.

این متن همچنین به اقدامات دیگری اشاره می کند که به گفته دیپلمات ها شامل آزادی حدود 7 میلیارد پول ایران در بانک های کره جنوبی و همچنین آزادی زندانیان غربی در ایران است.

به گزارش رویترز، حداکثر مجاز ایران برای غنی سازی اورانیوم 67.3 درصد خواهد بود.

ادعای رویترز در حالی مطرح می شود که مذاکره کنندگان در وین همچنان در حال مذاکره هستند و هیچ سندی امضا نشده است.

خبرگزاری تسنیم مدعی نزدیک شدن به سپاه پاسداران است. ” شعبده بازی رسانه ای “ وی به نقل از یک منبع آگاه گفت: مقاله رویترز صرفاً در مورد عملیات روانی است و ربطی به واقعیت مذاکرات ندارد. به عنوان مثال، موضوع آزادی زندانیان ارتباط چندانی با مذاکرات هسته ای ندارد. و تا زمانی که موضوع تحریم ها به ویژه تحریم های نفتی روشن نشود و ایران از منابع دولتی پول دریافت نکند، غنی سازی بیش از 5 درصد را متوقف نخواهد کرد.»

ایران از ابتدا اعلام کرده است که هیچ اقدامی برای کاهش برنامه هسته‌ای خود که در راستای تعهداتش در برجام است، انجام نخواهد داد، مگر اینکه آمریکا اقدامات لازم را برای رفع تحریم‌ها انجام دهد. دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشت.

نیوز نیوز می افزاید: «بر خلاف ادعای رویترز مبنی بر اینکه مذاکرات بین ایالات متحده و ایران برای دستیابی به توافق نهایی ضروری است، هیچ برنامه ای برای گفتگو مستقیم درباره دستور کار هیئت ایرانی وجود ندارد.» این متفاوت بود. مشکل بورژوازی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه به انتشار گزارش های تحریف شده درباره مذاکرات وین از جمله گزارش اخیر رویترز درباره توافق وین پاسخ داد.

سعید خطیب زاده در صفحه توئیتر خود نوشت: «انتشار اطلاعات نادرست در پوشش گزارش رسانه های فعال خطرناک است. توافق نهایی برای بازگشت آمریکا به برجام با گزارش تحریف شده و تایید نشده ای که منتشر کرده است بسیار متفاوت خواهد بود. با نزدیک شدن به روزهای آخر، باید منتظر بدترین ها باشیم.»

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما