شفافیت در مجلس

[ad_1]

دوگانگی مجلس عجیب برگشته است. گروه نمایندگان در قالب درخواست تسریع در رسیدگی در قالب شفاف سازی و سایر گروه ها در قالب طرح بانسل بذنویسی و خروج از رویه برای جامع تر بودن اقدام می کنند. تعیین دشواری شفافیت نمایندگان مجلس یازدهم صد هفته در برنامه، جلسه هفتگی در صحن دادگاه برگزار شد و از نظارت دیگر بر انتخاب مجدد مجلس نمایندگان جلوگیری شد و اکنون متن طرح جامع است.

به گزارش شرق، احمد امیرآبادی از تدوین «برنامه جامع شفافیت» خبر داد و گفت: «تصویب لایحه قانون اساسی در مجلس نمایندگان نیازمند تصویب مجلس دوم است. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین برنامه جامعی برای ایجاد شفافیت در قوه مجریه و مقننه داریم. این شامل شفافیت مقامات دارایی، شفافیت مذاکرات دولت، قوه قضاییه و شفافیت نمایندگان است.

بیش از یک بیانیه جامع به بهانه شفافیت دادن به نمایندگان مجلس نمایندگان، نه تنها به دارایی و دارایی مقامات در قوه مقننه می پردازیم، بلکه به ثبت نام مسئولان در کنار همسرشان نیز می پردازیم. و کودکان. قانون ثبت احوال و صاحب منصبان جمهوری اسلامی ایران بسیار طولانی شد و از سالی که در مجلس تصویب شد، تکمیل این قانون و تصویب قانون اساسی آن هفت سال طول کشید. در همان زمان، این قانون برای بیش از سه سال در مجلس عوام به حالت تعلیق درآمد و پس از تصویب قانون اساسی، تا پایان بهار به قوه قضاییه نیز تعمیم یافت.

اما برای این امر ضمانت اجرایی دقیقی در نظر گرفته نشد و به گفته دکتر عباس کریمی وکیل دادگستری؛ با وجود تشریع نشدن قانون اساسی و نافذ نبودن قانون اساسی، تکلیف چیست. خود نیز لازم‌الاجرا است و تعهدات مندرج در این اصل باید در فهرست دارایی‌ها، همسران و فرزندان اعلام شده باشد.

ممکن است حذف نیات فعلی قانون و تقویت ضمانت اجرا برای نظارت بر مسئولان و مقابله با افزایش دارایی های نامشروع ضروری باشد. حتی بحث شفافیت در مذاکرات دولت و قوه قضائیه با بحث شفافیت در عملکرد نمایندگان متفاوت است. البته مجلس نمایندگان بارها علیه لزوم ایجاد شفافیت در همه قوا و ارگان ها صحبت کرده است، اما تاکنون به صورت شفاف عمل نکرده است.

سال گذشته اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، شفافیت را عاملی کلیدی در تعمیق و بهبود عملکرد نمایندگان دانست و کسانی که به آن پاسخ دادند برابر بودند و منجر مبهم و مبهم بود. قدرت. این در حالی است که این نگاه غالب در مجلس شکل گرفته است که با تصویب شفافیت در مجلس، همه دستگاه ها و سازمان ها نیز باید شفاف باشند و در سال جاری، موسوی و سایر اعضای مجلس و رئیس مجلس. هاوس همچنین با بیان اینکه باید نظام جامع شفافیت داشته باشیم، گفت: شفافیت برای همه تصمیم گیران و نهادها ضروری است. البته چندی پیش محمدحسین حسین زاده، بحرینی، رئیس کمیسیون اساسنامه شورای داخلی مجلس شورای اسلامی گفته بود: من مخالف شفاف سازی در سایر نهادها نیستم اما در این شرایط. من به هیأت گفتم که اگر لازم باشد کمیسیون مشترکی تشکیل شود، می توانیم سایر موضوعات را با کمیسیون در میان بگذاریم. وی همچنین با بیان اینکه به ویژه سرنوشت طرح شفافیت که اصطلاحی است که در چرخش مطرح می شود اما در صحن مطرح نمی شود، گفت: بیایید صحن، باید به قوانین رسیدگی شود.

حسین زاده بحرینی همچنین با بیان اینکه ضمن اینکه منتظریم برخی نمایندگان در این طرح قرار بگیرند و چرا در همه قوا قرار نمی گیرد، دلیل آن را بیان کرد: ما فقط مجلس را به این شکل آورده ایم یعنی کمیسیون مجلس هستیم. ما نمی توانیم این کمیسیون را داشته باشیم، دولت باید تصمیم بگیرد که مثلا شورای شهر در کمیسیون اجتماعی بررسی شود یا کمیسیون های دیگر. ما مسئول امور داخلی قانون اساسی توسط کمیسیون تنظیم کننده امور داخلی مجلس هستیم. به همین دلیل این نهادها را موضوع کار این کمیسیون آورده ایم. اما در نهایت شعار زیبایی و شفافیت نه از سوی سپاه پاسداران تایید شده و نه نیروی دیگری به دلیل اینکه هنوز برای عموم آزاد نیست، وضع نشده است. طرفداران پرونده او تلاش کرده اند تا متن واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. در نامه نمایندگان آمده است: «از چند هفته پیش که گزارش نهایی شفافیت در مجلس نمایندگان به تصویب رسید و به هر دلیلی در دادگاه علنی نشد، ما امضاکنندگان صریحاً درخواست می‌کنیم. :

1. طرح کلی در صورت تکرار به تصویب می رسد و رای گیری برای این درخواست به صورت علنی و شفاف توسط نمایندگان انجام می شود.

2. قبل از تنظیم پیش نویس، از تاریخ ارائه گزارش به نفع پیش نویس نهایی پیش نویس، که به حقوق تک تک نمایندگان مربوط می شود، از جمله اعلام نمایندگی شفاف نمایندگان در هر یک. در جلسه عمومی، امضاکنندگان داوطلبانه اعدام خواهند شد.

3. رئیس مجلس نیز پیش نویس مربوطه را در متن گزارش نهایی در جلسه اول تصویب و اجرا می کند.

امضاکنندگان پیشنهاد خواهان، به همان اندازه که جلسه علنی دادگاه به صورت روزانه مهم است، طرحی را ارائه کردند که می تواند به تصمیم نهایی در این زمینه منجر شود.

درست است که واکنش رئیس و رئیس مجلس به این سه پیشنهاد هنوز مشخص نیست. اما پیشنهاد جدیدی که امیرآبادی، یکی دیگر از اعضای مجلس نمایندگان گفت، ماجرای شفافیت را پیچیده تر کرده است. بخشش مجلس نمایندگان برای تصویب طرح شفاف است که با روحیه انقلابی گری ادعاهای آنان را خورده و دیگران را نیز می بخشد تا از انتخاب مجدد و احتمال رد شدن جلوگیری شود. اگرچه به گفته رئیس و رئیس مجلس نمایندگان، این دو گروه با کودتا به پیروزی خود پایان خواهند داد، اگرچه ادامه این طرح بر اساس احتمال رای قوی تضمین شده است، اما فاصله زیادی دارد. به دلیل عدم تمایل نمایندگان به پاسخ تند به انتقادات، حامیان از شفافیت جلسه اجتناب کردند.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما