طرز تهیه لنز رستورانی; خوشمزه و مغذی

[ad_1]

فراد عدس یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است. این غذای ساده به دلیل داشتن عدس بسیار مقوی است. همانطور که می دانید عدس یکی از غلات و دانه های غذایی غنی از آهن، پروتئین، فیبر، منگنز، فسفر، مس، فولات و غیره است و پزشکان و متخصصان مصرف آن را به ویژه برای کودکان توصیه می کنند.

کنجاله عدس غذایی ساده و مقوی است که با مواد موجود و در زمان کمتری تهیه می شود و برای صبحانه و شام و ناهار نیز مناسب است. در این مطلب طرز تهیه غذای لنز رستورانی خوشمزه و براق در منزل به روشی بسیار ساده و فوری و همچنین نکات و ترفندهای مهم مربوط به پخت آن به شما ارائه خواهد شد.

مواد لازم برای ساخت لنز رستورانی

عدس: 2 فنجان
پیاز متوسط: ۲ عدد
رب گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
گلپر: نصف قاشق چایخوری
آبلیمو: به میزان دلخواه
کره: 20 گرم

نکاتی در مورد مواد اولیه

یک پیاز

نکاتی در مورد پیاز

برای خلاصه کردن استفاده از انواع پیاز، باید از پیاز زرد که معروف ترین عضو خانواده پیاز است شروع کنیم. این پیاز یک انتخاب عالی برای پخت و پز است. طعم پیاز سفید ملایم تر از پیاز زرد است. از نظر کاربرد تقریباً شبیه پیاز قرمز است و می توان آن را به صورت خام و یا در سالاد و دیپ مصرف کرد. این پیاز برای غذاهای مکزیکی نیز انتخابی عالی است.

پیاز قرمز فیبر بیشتری نسبت به پیاز سفید و زرد دارد و به دلیل رنگ زیبایی که دارد می توان از آن برای تزئین بشقاب نیز استفاده کرد. علاوه بر این، برای کباب کردن، سالاد و ساندویچ انتخابی عالی است. پیاز قرمز به غذا طعم کافی نمی دهد. بنابراین از آنها برای پخت و پز استفاده نمی شود

نکاتی در مورد عدس

عدس

عدس از آن دسته حبوباتی است که قبل از پختن نیازی به خیس خوردن ندارد. کافی است عدس را قبل از پخت و بعد از برداشتن پنج دقیقه خیس کنید.

طرز تهیه لنز رستورانی

1- در مرحله اول پیاز را بشویید و پوست بگیرید. سپس با رنده ریز رنده کنید. پیازهای رنده شده را در قابلمه مناسبی بریزید و با کمی روغن تفت دهید تا پیاز نرم و سبک شود. حالا مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و سپس عدس های شسته شده را بردارید و پیاز داغ را اضافه کنید. به دو لیوان آب جوش کمی نمک اضافه کنید و درب آن را ببندید. حرارت روی اجاق را کم کنید تا عدس آرام آرام بپزد.

دستور پخت لنز

2- وقتی عدس پخته شد در مرحله بعد کره را در تابه بریزید و بعد از اینکه کمی آب شد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. پس از چند ثانیه تفت دادن رب با کره، گلپر و فلفل سیاه را به مقدار دلخواه به رب اضافه کنید و هم بزنید. سپس یک تا دو قاشق چایخوری عدس پخته شده را بدون اضافه کردن آب به رب اضافه کنید و همزمان با چرخ گوشت عدس را کمی له کنید.

3- در این مرحله در یک کاسه عدس، رب و مخلوط عدس خرد شده را که شبیه چاتنی قرمز است، اضافه کنید و خوب هم بزنید. اگر آب لنز کم است، می توانید در این مرحله کمی به آب در حال جوش اضافه کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر چه لنز ضخیم تر باشد، خوشمزه تر خواهد بود. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید لنز نیم ساعت دیگر بماند. در آخر آب لیمو را داخل لنز بریزید و اجاق گاز را خاموش کنید. اکنون لنز خوشمزه و ضخیم رستوران شما آماده سرو است. نوش جان.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما