طلا 36 دلار سقوط کرد

[ad_1]

قیمت طلا در معاملات جهانی روز جمعه قبل از انتشار گزارش ماهانه اشتغال آمریکا پس از کاهش شدید شب گذشته ثابت ماند، اما به سمت بزرگترین کاهش هفتگی در بیش از یک ماه گذشته پیش می رود.

به گزارش ایسنا، قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری پس از دو روز کاهش متوالی با 0.1 درصد افزایش به 1790 دلار و 90 سنت رسید، اما از ابتدای هفته جاری تاکنون نزدیک به دو درصد کاهش داشته است. .

در بازار آتی آمریکا، هر اونس طلا 0.2 درصد افزایش یافت و به 71792.60 رسید. سهام در روز پنجشنبه با 35.90 دلار یا 2 درصد کاهش به 1789.20 دلار رسید.

کایل رودز، تحلیلگر IGMarkets گفت: بازارها انتظارات زیادی برای افزایش سریع نرخ بهره فدرال رزرو دارند. بازده نقدی مطابق با تلاش های فدرال رزرو ایالات متحده برای کنترل تورم افزایش یافته است.

CME فدرال رزرو نشان می دهد که معامله گران در حال حاضر بیش از 70 درصد شانس افزایش نرخ بهره در نشست ماه مارس فدرال رزرو آمریکا دارند، زیرا حتی کسانی که طرفدار کاهش نرخ بهره هستند احساس می کنند که سیاست اقتصادی باید در سال جاری تقویت شود.

به گزارش رویترز، بازدهی خزانه داری آمریکا در مارس 2021 به اوج خود رسید. بازده بالا باعث افزایش ارزش نگهداری طلا می شود که یک دارایی غیرانتفاعی است.

طلا به عنوان پناهگاه امنی برای تورم در نظر گرفته می شود، اما نسبت به افزایش نرخ های بهره آمریکا بسیار حساس است که هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش می دهد. جزئیات نشست دسامبر فدرال رزرو آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که مقامات بانک مرکزی در مورد کاهش کل دارایی های بانک و افزایش سریعتر از حد انتظار نرخ بهره برای مبارزه با تورم بحث کرده اند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، پیش بینی می کند که هر اونس طلا در حدود 71782 تثبیت شده و از 1801 دلار به 81815 خواهد رسید.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره 22.14 هر اونس برای تحویل فوری قیمت داشت. پلاتین برای تحویل فوری 0.2 درصد افزایش یافت و به 966.50 دلار در هر اونس رسید. پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 81872 در هر اونس برای تحویل فوری رسید.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما