فدرال رزرو می تواند نکاتی در مورد چشم انداز نرخ بهره ارائه دهد.

[ad_1]

تصویرسرمایه گذاران وال استریت از نزدیک نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را پس از پایان جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه، تماشا خواهند کرد.
اعتبار …تام برنر برای نیویورک تایمز

مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه بیانیه سیاست جدیدی را منتشر خواهند کرد که در آن انتظار می رود با واکنش سیاست گذاران به تقویت اقتصاد و مانور برای تحت کنترل نگه داشتن سودهای قیمتی در بحبوحه تورم، به زودی افزایش نرخ ها را اعلام کنند.

اقتصاددانان انتظار ندارند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را که نزدیک به صفر تعیین شده است افزایش دهد و مقامات پیش بینی های اقتصادی جدید را تا ماه مارس منتشر نخواهند کرد. اما اعلام ژانویه در حالی منتشر می شود که فدرال رزرو از یک تنظیم سیاست تقویت کننده اقتصاد دور می شود و به سمتی می رود که تقاضای مصرف کننده و کسب و کار را کنترل می کند – که وعده می دهد آن را به رویدادی از نزدیک در وال استریت تبدیل کند.

سرمایه گذاران انتظار دارند که مقامات فدرال رزرو در ماه مارس شروع به افزایش نرخ بهره سیاستی خود کنند و در مجموع چهار افزایش در سال جاری انجام دهند، اقداماتی که وام گرفتن برای خرید خانه، خودرو یا تجهیزات جدید شرکت را گران تر می کند. سیاستگذاران در حال حاضر در حال کند کردن برنامه خرید اوراق قرضه هستند که برای تقویت اقتصاد از طریق پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره بلندمدت استفاده می‌کردند، و آنها نشان داده‌اند که می‌توانند به زودی پس از شروع افزایش نرخ‌ها، شروع به کاهش دارایی‌های خود کنند.

مقامات به وضوح چند حرکت سیاستی را برنامه ریزی کرده اند، اما سرمایه گذاران مشتاقانه در حال تماشای آن هستند تا ببینند فدرال رزرو با چه شدتی آنها را اجرا می کند. آیا سیاستگذاران به سادگی اجازه خواهند داد که بدهی کوتاه مدت در ترازنامه آنها بدون سرمایه گذاری مجدد ادامه یابد – به اوراق بهادار اجازه می دهد تا “فرار شوند” – یا آنها به طور فعال اوراق قرضه را برای حذف حمایت از اقتصاد حتی سریعتر می فروشند؟ آیا طبق پیش‌بینی‌های اقتصادی دسامبر خود، امسال سه بار نرخ‌ها را افزایش خواهند داد یا افزایش بیشتری خواهند داشت؟

اعلام سیاست بانک مرکزی ممکن است به همه این سؤالات پاسخ ندهد، اما پس از آن کنفرانس خبری با جروم اچ پاول، رئیس فدرال رزرو برگزار می شود و بازیگران بازار سخنان او را برای هر اشاره ای از سرعت برنامه فدرال رزرو برای حرکت تجزیه و تحلیل خواهند کرد. . .

اقتصاددانان شروع به تعجب کرده‌اند که آیا کمیته بازار آزاد فدرال که سیاست‌گذاری را تنظیم می‌کند، ممکن است مسیری سریع به سمت نرخ‌های بهره بالاتر را دنبال کند، زیرا قیمت‌ها با سریع‌ترین سرعت در ۴۰ سال گذشته افزایش می‌یابند، رشد دستمزدها قوی می‌شود و ویروس کرونا در اطراف باقی می‌ماند، و امیدها به اقتصاد را از بین می‌برد. به نوعی مسیر عادی تر باز خواهد گشت که در آن کارگران برای کاهش کمبود به بازار کار بازخواهند گشت.

اقتصاددانان گلدمن ساکس در یادداشتی در پیش نمایش نشست این هفته بانک مرکزی نوشتند: “ما این خطر را می بینیم که FOMC بخواهد در هر جلسه اقدامات سختگیرانه ای انجام دهد تا زمانی که این تصویر تغییر کند.”

مقامات فدرال رزرو انتظار دارند افزایش قیمت – که بر اساس معیار ترجیحی آنها در ماه نوامبر به 5.7 درصد رسید – به سمت هدف 2 درصدی آنها در سال جاری کاهش یابد. با این حال، آنها اذعان کرده اند که این خطر وجود دارد که برای مدت طولانی به طرز ناراحت کننده ای بالا بمانند. بیکاری به سرعت کاهش یافته است و به زودی می تواند به سطح قبل از همه گیری بازگردد.

بازارها در آستانه نشست فدرال رزرو، از این احتمال که فدرال رزرو به سرعت عمل کند – و قیمت دارایی ها را در این روند کاهش دهد، نگران شده اند. نرخ‌های بهره پایین و خرید اوراق قرضه به سودآوری شرکت‌ها کمک کرده و پول را از دارایی‌های مطمئنی مانند اوراق قرضه خزانه داری و به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام سوق داده است. نرخ‌های بالاتر می‌تواند مانع، یا دست‌کم آرام‌کردن مهمانی در وال استریت شود.

اما برخی از اقتصاددانان استدلال کرده اند که بعید است که مقامات بانک مرکزی از حرکت های بزرگی در روز چهارشنبه رونمایی کنند – آنها معمولا ترجیح می دهند پیش بینی کنند که تغییرات قریب الوقوع است و این کار را نکرده اند.

مایکل فرولی، اقتصاددان ارشد آمریکایی در جی پی مورگان، در یادداشتی پیش از نشست روز چهارشنبه نوشت: «ممکن است فدرال رزرو در مورد خرید اوراق قرضه زودتر از تاریخ برنامه ریزی شده خود در ماه مارس کوتاهی کند.» او نوشت که انجام این کار به آنها این امکان را می دهد که در لحظه تورم داغ از آب دادن به اقتصاد دست بردارند، اما او تردید داشت که این اتفاق بیفتد.

او گفت: «در حالی که این ممکن است شایستگی داشته باشد، فدرال رزرو پاول از شوک دادن به بازارها در روزهای نشست بیزار است و ترجیح می دهد در سخنرانی ها و گزارش های رسانه ای هرگونه محوری را نشان دهد. فرولی نوشت.

بسیاری از اخبار این جلسه می تواند به لحن آقای آقایی برسد. پاول ضربه می زند.

روبرتو پرلی و همکارانش در Cornerstone Macro در یادداشتی تحقیقاتی پیش از این نشست نوشتند: «ما فکر می‌کنیم که او درباره اقتصاد بدون به نظر رسیدن آخرالزمانی در مورد تورم صحبت خواهد کرد و زمینه را برای بهبود در ماه مارس آماده می‌کند.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما