قرص فلوکستین چیست؟

  • در خانه ورزش کنید یا به پیاده روی در پارک بروید
  • سندروم پیش از قاعدگی شدید
  • حملات پانیک یا اختلال هراس
  • آمیفامپریدین – Amifampridine
  • سوء مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی ؛
  • حساسیت به این دارو یا دیگر داروها و مواد
  • این دارو را در جاهای مرطوب مانند حمام نگهداری نکنید

فلوکستین 20 قرص فلوکستین دارویی برای درمان افسردگی و اختلالات روحی و روانی است و به هیچ وجه نباید بدون نسخه پزشک مصرف شود. این ترکیب همچنین برای درمان افسردگی پس از آزمایش حداقل 2 داروی دیگر بدون درمان موفقیتآمیز علائم استفاده میشود. در برخی موارد نادر مصرف این دارو باعث عوارضی شامل مشاهده خون در مدفوع، مدفوع تیره، استفراغ، ضربان قلب سریع و نامنظم، کمردرد، تشنج، مشکلات کلیه مثل تغییر در میزان ادرار، درد و تورم و قرمزی چشم، گشاد شدن مردمک چشم، تغییرات بینایی مانند دیدن رنگینکمان در اطراف نور در شب و تاری دید میشود. اثر بخشی فلوکستین در افرادی که افسردگی متوسط تا شدید دارند ناچیز است. این دارو موجب خواب آلودگی و گیجی شدید می شود لذا در مدت مصرف این دارو (خصوصا ابتدای درمان ) و تا زمانی که اثرات آن بطور کامل از بین نرفته است از رانندگی و کارهایی که نیاز به تمرکز و احتیاط بیشتری دارند،خودداری نمایید .

  • قرمزی، درد، خارش، سوزش و پوستهپوسته شدن پوست
  • قرص زالربان 10 میلی گرم
  • فلوکستین 60 میلی گرم
  • زخم معده و روده

فلوکستین فرمولاسیون خوراکی با رهش فوری: 60 میلی گرم خوراکی یک بار در روز و صبحگاه میباشد. در مجموع 399 نفر از 627 شرکتکننده (63.6%) دریافتکننده فلوکستین در مقایسه با 352 نفر از 626 شرکتکننده (56.2%) دریافتکننده دارونما دچار یک عارضه جانبی شدند. دوز معمولی: 20 تا 80 میلی گرم در روز. پس از پایان دوره ی ترک الکل ، ارتباط خود را با تیم درمانی خصوصاً تیم رفتار درمانی قطع ننمایید تا بطور کامل ترک این ماده بصورت موثر صورت گیرد.

  1. رقیق کننده خون – وارفارین، کومادین، یانوتون؛
  2. بیماری های روانی
  3. ◄ معرفی جدیدترین داروهای تولید شده در جهان
  4. سابقه سوء مصرف مواد مخدر یا افکار خودکشی
  5. کما (از دست دادن هوشیاری برای یک دوره زمانی)
  6. قرص آتوواست 40 میلی گرم

در افراد زود انزال اولیه در مقایسه با بیماران مبتلا به زود انزالی ثانوی پاسخ درمانی کمتر است. در صورتی که به وعده بعدی مصرف قرص نزدیک بود، وعده قبلی را مصرف نکنید اما اگر هنوز فاصله زمانی مناسبی وجود دارد به محض یادآوری قرص را بخورید. می توان دوز را در فاصله چهار هفته ای ۱۰ یا ۲۰ میلی گرم افزایش داد. واکنش های شدید پوستی با علائمی همچون تب، گلودرد، ورم صورت یا زبان، سوزش در چشم ها، درد پوست که پس از آن راش های قرمز یا بنفش بخصوص در صورت و بخش فوقانی بدن ظاهر شده و باعث تاول یا پوسته شدن شود. زیرا شاید حاوی موادی باشد که سبب خواب آلودگی شود. اگر تا به حال نسبت به این دارو واکنش آلرژیک داشته اید مصرف آن را متوقف کنید زیرا مصرف مجدد آن می تواند کشنده باشد. با این حال به دلیل حساسیتهای داروهای اعصاب و روان، مصرف و ترک سر خود به هیچ وجه توصیه نمیشود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

معمولا زمانی بین یک یا 4 هفته طول میکشد تا دارو تاثیرات خود را بگذارد اما اگر علائم افسردگی در شما کاهش پیدا کرد متوجه خواهید شد که دارو در حال اثر گذاری است. هرچند داده های محدودی این خطر را تایید می کنند اما پزشکان توصیه می کنند مصرف فلوکستین در طول سه ماهه سوم کاهش دهند. تاری دید، درد چشم یا تورم یا دیدن حفره در اطراف چراغ. برای شناسایی عضلات کف لگن، ادرار کردن را در وسط کار متوقف کنید یا ماهیچه هایی را که مانع عبور گاز می شوند، سفت کنید. اگر در یک نوبت، مصرف قرص را فراموش کردید، آن را در اسرع وقت مصرف کنید. از آن جا که عدم درمان مشکلات روحی و روانی (از جمله افسردگی، حملات هراس، اختلال وسواس اجباری) می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود در دوران بارداری از قطع این دارو بدون مشورت با پزشک خودداری کرده و در صورتی که قصد بارداری داشته یا مشکوک به بارداری هستید به پزشک اطلاع دهید.

  • اب سیاه چشم ؛
  • قرص ونابید 37.5 میلی گرم
  • مخمر سِنت جان؛
  • درد و تورم و قرمزی چشم
  • پیشگیری از سرطان
  • ناتوانی در خوابیدن
  • پیش از مشورت با روانپزشک مصرف دارو را متوقف نکنید

از سوی دیگر برخی افراد معتقدند مصرف فلوکستین باعث کاهش وزن آن ها شده که البته نیاز به تحقیقات کامل در این زمینه می باشد. مطالعات نشان می دهد که فلوکستین می تواند اثرات زخم معده را به صورت معنی داری کاهش دهد. برخی گزارشات نشان داده حدود 25 درصد افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند تا 4.5 کیلوگرم افزایش وزن داشته اند که علت آن احتمالا افزایش اشتها در این بیماران می باشد.

قرص فلوکستین برای چیست

فلوکستین (با نام انگلیسی: Fluoxetine و نام تجاری: پروزاک) از داروهای ضد افسردگی است که به گروه داروهای مهارکننده های باز جذب سروتونین تعلق داشته و با افزایش سروتونین و تاثیر مثبت روی برخی عوامل شیمیایی در مغز به درمان افسردگی، وحشت، اضطراب و علائم وسواسی اجباری کمک می کند. 1- در صورت داشتن دیابت، پروزاک ممکن است سطح قند خونتان را تحت تاثیر قرار دهد. این عارضه ناشی از فعالیت بیش از اندازه ی سروتونین در بدن می باشد .در صورت مشاهده ی علایمی همچون احساس برافروختگی،تعریق، بی خوابی و بی قراری، سفت شدن یا گرفتگی عضلات،پریشانی و تغییرات خلق و خو فورا تا پیش از مصرف نوبت بعدی این دارو به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه نمایید. داروی فلوکستین (محتوا) بعد از قطع درمان ۳ تا ۶ ماه بهبودی گزارش گردیده و نقش بالقوهای در درمان زود انزالی دارد.

قرص فلوکستین 20

بنابراین در صورت نیاز به هوشیاری کامل، مصرف نکنید. ابتلا به برخی بیماری های خاص یا مصرف برخی داروها ممکن است خطر طولانی شدن زمان QT را افزایش دهد. بااینحال تحقیقات نشان می دهند که تعداد کمی از افراد (معمولا آنهایی که زیر ۲۵ سال دارند) بعد از مصرف قرص های ضدافسردگی، ممکن است افسردگی و یا سایر اختلالات خلقی آنها بدتر شده و یا افکار خودکشی به آنها دست داده و یا حتی اقدام بخودکشی نمایند، بنابراین لازم است همه افراد (بخصوص افراد زیر ۲۵ سال) حتی آنها که فلوکستین را برای بیماری های غیر از افسردگی استفاده می کنند، با پزشک خود درباره خطرات و مزایای داروهای ضدافسردگی مشورت نمایند. در نتیجه جستوجو برای یافتن علت این اتفاق دریافتند که همه اینها در نتیجه مصرف یک داروی سل توسعهیافته بوده است که iproniazid نام داشت. دوز بعدی را روز بعد در زمان معمول مصرف کنید.

  • بی اشتهایی و کاهش وزن
  • احتباس ادرار
  • داروهای دیورتیک یا ادرار آور
  • افزایش تعریق
  • قرص اناپرل 10 میلی گرم
  • اختلال پرخوری عصبی

اگر تقریبا زمان قرص بعدی رسیده اســت قرص فراموش شده را مصرف نکــنید. فلوکستین ضد افسردگی اســت و متعلق به گروهی از داروهای شناخته شده به عنوان مهار کننده های بازجذب سروتونین انتخابی (SSRIs) اســت. برای درمان اختلال افسردگی قبل از قاعدگی، دوز معمولی فلوکستین یک بار در روز در هنگام پریودی، و یا 14 روز قبل از شروع پریودی اســت. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. افسردگی: میزان اثربخشی فلوکستین و دیگر داروهای ضد افسردگی در درمان افسردگی با شدت خفیف تا متوسط چالش بر انگیز است و همواره جای بحث دارد. این دارو برای درمان افسردگی، اضطراب و اختلال وسواس فکری عملی (OCD) و بولیمیا ایمن و موثر در نظر گرفته می شود.

  1. کپسول زونیسماید-عبیدی 50 میلی گرم
  2. بوسپیرون ضداضطراب
  3. صحبت، احساس و فعالیت توأم با هیجان غیرقابل کنترل
  4. قرص براتیگا 250 میلی گرم

دارو به منظور درمان اضطراب، اختلالات خلقی، اختلالات فکری یا بیماری های روانی. گفتوشنودهای رایج بین مردم را رها کرده و از مصرف خودسرانه این دارو برای درمان چاقی، افزایش نشاط، اختلالات خواب یا بهبود عملکرد جنسی پرهیز کنید. انزال زودرس یک شکایت رایج جنسی است. فلوکستین به شکل کپسولهای ۱۰ و ۲۰ میلیگرم در بازار رایج است و برای درمان بیماریهای افسردگی، اضطراب و وسواس جبری تجویز میشود. با توجه به ضعف و سردی بدن این قرص در کنار قرص فشار که مصرف می کنم اشکالی ندارد ؟ در صورتی که پزشک این دارو را برای کودک شما تجویز کرده حتما در دوره مصرف قد و وزن او را به صورت منظم کنترل کنید. 7- سالمندان به دلیل تاثیر این دارو در خونریزی و عدم هماهنگی، باید در مصرف آن احتیاط کنند. مصرف همزمان این داروها ممکن است باعث افزایش خونریزی شود. سالمندان بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به عوارض جانبی مصرف فلوکستین به ویژه خونریزی و افزایش سطح کیوتی هستند.

فلوکستین چیست

این مرکز به شما تضمین میدهد که در کمترین زمان ممکن افسردگیتان بهبود مییابد و به راحتی میتوانید به زندگی طبیعی خود بازگشته و لذتهای قبل را دوباره امتحان کنید. قبل از استفاده از این دارو، پزشک یا داروساز را از سابقه پزشکی خود مطلع نمایید، به ویژه سوابقی همچون: بیماری کبدی، بیماری کلیوی، مشکلات ریوی / تنفسی (به عنوان مثال COPD، آپنه خواب)، اختلال در خون (پورفیری)، سوء مصرف مواد مخدر یا الکل. این اطلاعات جایگزین مشاوره پزشکی نیست، بنابراین همیشه عوارض جانبی احتمالی را با پزشک خود درمیان بگذارید. هرگونه علائم جدید یا بدتر شدن را به پزشک خود گزارش دهید، مانند: تغییرات خلق و خو یا رفتار، اضطراب، حملات پانیک، مشکلات خواب، یا اگر احساس تکانشگری، تحریک پذیری، بی قراری، خصومت، پرخاشگری، بی قراری، بیش فعالی (ذهنی یا فیزیکی)، بیشتر افسرده هستید، یا افکار خودکشی یا آسیب رساندن به خودتان دارید.

بنابراین می توان گفت که فلوکستين يک درمان موثر و کوتاه مدت قابل تحمل براي بيماران مبتلا به روده تحریک پذیر یا IBS با غلبه درد و يبوست است. اگر قبل از خوابیدن یادتان آمد که قرص را مصرف نکردید، همان موقع قرص را بخورید. در همان زمان روانپزشکان دیگری مسئله درمان طبی- دارویی را پیشنهاد میکردند ولی متاسفانه توسط این دو پزشک مورد ملامت و سرزنش قرار میگرفتند. به پزشک خود در مورد همه داروهای ضد افسردگی دیگر که مصرف می کنید بگویید، بخصوص Celexa، Cymbalta، Desyrel، Effexor، Lexapro، Luvox، Oleptro، Paxil، Pexeva، Symbyax، Viibryd یا Zoloft. داروی فلوکستین را همه می شناسیم و تقریبا می دانیم چه جاهایی کاربرد دارد. در صورت فراموشی یک دوز فلوکستین چه باید کرد: به محض یادآوری دوز داروی خود را مصرف کنید، اما اگر فقط چند ساعت قبل از دوز برنامه ریزی شده بعدی خود به یاد آوردید فقط یک دوز را مصرف کنید.

  • کپسول ابیتانت 80/80 میلی گرم
  • قرص لیروپریم 2.5/1000 میلی گرم
  • این دارو میتواند همراه یا بدون غذا مصرف شود
  • مشکلات خواب
  • شربت کوریزان سرماخوردگي كودكــان 60 میلی گرم
  • قرص گلورنتا 25/5 میلی گرم

98 درصد از دارو در بدن متابولیزه شده و کمتر از 2 درصد آن بدون تغییر از طریق ادرار دفع میشود. کپسول فلوکستین گاهی اوقات همراه با داروی دیگری به نام اولانزاپین (Zyprexa) برای درمان افسردگی شیدایی ناشی از اختلال دوقطبی استفاده میشود. به عنوان داروی عمومینیز در بازار موجود است.

  • استفراغ خونی
  • داروهای افسردگی سه حلقه ای (TCAs)
  • کپسول کوئیژیل 75 میلی گرم
  • از دست دادن اشتها و ناراحتی معده
  • بی حسی یا سوزن شدن دست یا پاها
  • اختلالات حرکتی
  • قرص دیابزید 80 میلی گرم

این دارو از شیر مادر به نوزاد منتقل می شود و می تواند اثرات نامطلوبی روی نوزادان داشته باشد، قبل از شیردهی حتما با پزشک در این باره صحبت کنید. تحقیقات عوارض جانبی مصرف فلوکستین در شیردهی شامل قولنج، گیجی و خواب آلودگی در برخی از نوزادان شیرخوار گزارش کرده است. اگر پاسخ رضایتبخشی در زمان مصرف فلوکستین خوراکی یکبار در هفته اتفاق نیفتاد، باید به تغییر دوز روزانه فلوکستین با استفاده از فرمولهای خوراکی رهش فوری توجه کنید. اگر با دشواری در به خواب رفتن مواجه هستید، بهتر است فلوکستین را صبح مصرف کنید. فلوکستین ممکن است به جنین آسیب برساند، در موارد نادر دیده شده نوزادانی که مادر آن ها در 3 ماهه آخر بارداری از این دارو استفاده کرده اند علائمی همچون مشکلات تنفسی یا تغذیه، تشنج، سفتی عضلات یا گریه دائمی از خود نشان داده اند.

  • این دارو را دور از نور نگه دارید
  • توهم (دیدن یا شنیدن چیزی که در آنجا نیست)
  • قرص دهان باز شونده ملتیوا 10 میلی گرم
  • فلوکستین 20 میلی گرم
  • قرص ادوالژین فلش (لیزین) 200 میلی گرم
  • کاهش ارگاسم در خانم ها
  • صرع دارید

پیشنهاد میکنیم در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. در صورت بروز علائم این بیماری، فوراً به پزشک مراجعه کنید. اگر باید به بیمارستان مراجعه کنید، خودتان رانندگی نکنید یا با مرکز اورژانس تماس بگیرید. چه موقع برای درمان زود انزالی به پزشک مراجعه کنیم؟ فلوکستین همچنین در اختلالات خوردن به ویژه پرخوری(bulimia) در درمان زود انزالی آقایان واختلالات وسواسی اجباری به کار رفته است .

  • کپسول ازونیوم عبیدی 40 میلی گرم
  • مشکل شدید خوابیدن
  • قرص لویکسام 50 میلی گرم
  • قرص بریلاووس 90 میلی گرم
  • رویاهای نامعمول و عجیب و غریب

مصرف در دوران بارداری باید با احتیاط کامل و زیر نظر پزشک باشد زیرا ممکن است به نوزاد آسیب برساند. اگر پزشک بگوید که نوزاد شما سالم است، فلوکستین در دوران شیردهی قابل استفاده است. شيردهی: اين دارو وارد شير مادر میشود و ممكن است باعث بروز عوارض ناخواسته مانند استفراغ، مدفوع آبكی، گريه و اختلالات خواب در كودک شيرخوار گردد، بنابراين مصرف دارو در دوران شيردهی توصیه نمیگردد.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما