قطعنامه کمیته علمی کرونا برای اعمال تحریم های دو هفته ای

[ad_1]

دبیر کمیته علمی ملی مبارزه با کرونا با اشاره به شیوع گسترده امرکون در کشور گفت: در جلسه دیروز اعضای کمیته علمی کرونا با اعمال تحریم های اجتماعی در سراسر کشور به مدت دو هفته و سپس مجدد موافقت کردند. ” بر اساس شرایط کشور تصمیم گیری می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا جماعتی به مناسبت پنجاه و هشتمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا اظهار کرد: در صورتی که نیروهای بهداشتی دارای علائم خفیف مانند تب و لرز باشند می توانند پس از مثبت شدن آزمایش 5 روز مرخصی داشته باشند. اما اگر فردی دچار اختلاف شدید و نیاز به بستری شدن در بیمارستان باشد، می تواند با تایید متخصص مربوطه مرخصی بیشتری بگیرد. کارکنان بهداشتی که پس از مرخصی پنج روزه به سر کار باز می گردند باید از ماسک استاندارد و ایمن مانند N95 یا ماسک دو یا سه لایه استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین پروتکل درمانی کرونا، درمان امکرون تفاوت چندانی با دلتا ندارد، اما امکرون مسری تر است و برخلاف دلتا، مجاری تنفسی فوقانی را بیشتر درگیر می کند. بنابراین اگر بیمار علائم ریوی داشته باشد و در قسمت تحتانی دستگاه تنفسی درگیر باشد و فرد دارای اکسیژن کم باشد و در بیمارستان بستری شود، از نظر درمان و پروتکل ملی با درمان دلتا تفاوتی ندارد. من از درمان های معمول و داروها استفاده می کنم.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: اگر بیماری بیماری ریوی نداشته باشد اما عوامل خطری وجود داشته باشد که فرد را در معرض خطر بستری و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه یا میزان آن قرار دهد، برای افزایش مرگ‌ومیر، سه بیماری رامد ساویر درمان روزانه توسط روش درمان سرپایی معاونت درمان وزارت بهداشت توصیه می شود که در پروتکل درمانی 11QUID 19 نیز به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی ابلاغ شده است. پرسنل پزشکی می توانند تمامی زوایای درمان را بدانند و بر اساس پروتکل 11 دستیار درمانی تصمیم گیری کنند. .

این حزب گفت: با توجه به شیوع گسترده Emcron که برخی از شهرهای کشور را قرمز و نارنجی کرده است، اتفاق نظر اعضای کمیته علمی کرونا در جلسه دیروز این بود که در سراسر کشور محدودیت‌های اجتماعی اعمال شود، به مدت دو هفته. ” این محدودیت ها را می توان در انجمن هایی مانند مدارس، دانشگاه ها، کنسرت ها، مجموعه های ورزشی و … که تعداد زیادی از مردم در آن حضور دارند اعمال کرد و سپس با توجه به شرایط کشور دوباره تصمیم گیری شد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از امریکرون توصیه می کنیم همه افرادی که از خانه خارج می شوند ماسک بزنند و دهان و بینی خود را به طور کامل و کامل بپوشانند. توصیه می شود در مجالس و محله هایی که افراد زیادی در آن تردد می کنند از ماسک استفاده شود و در صورت نداشتن ماسک به صورت رایگان تهیه شود. زیرا استفاده از ماسک تاثیر زیادی در کاهش شیوع بیماری دارد.

به گفته دبیر کمیته علمی ملی کرونا، این واکسن برای بزرگسالان بین ۵ تا ۱۱ سال با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا دو برابر بزرگسالان در سازمان غذا و دارو و مطالعات انجام می‌شود. در مجوز از دوز تزریق در این گروه سنی مشابه بزرگسالان است.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، گروهی از افراد متوجه شدند افرادی که مبتلا به بیماری های سرکوب کننده سیستم ایمنی هستند یا تحت درمان هستند و دارای بیماری های زمینه ای هستند که بیماری عروق کرونر قلب دارند، تاثیر سریع و شدیدی بر روی آنها می گذارد، سبک می تواند باشد. چون در بیمارستان بستری هستند از ماسک های مناسب از جمله N95 یا دو ماسک سه لایه استاندارد در صورت عدم امکان استفاده از این نوع ماسک استفاده کنید. نشان داده شده است که پوشش مناسب تا 35 درصد از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری می کند.

وی افزود: برای درمان بیماران سرپایی بیماران امکرون، افرادی که فاقد عوامل خطر، درگیری ریه و بیماری نقص ایمنی هستند و سن بالایی ندارند و علائم خفیفی مانند تب، گلودرد، آبریزش بینی، ضعف، بی حالی و سردرد دارند، شایع است. وی گفت: در منزل و اجتماع و همچنین درمان های کمکی مانند مصرف مایعات توصیه می شود.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما