ماه های چربی سوزی در بازارها

[ad_1]

یازدهمین ماه سال به پایان رسید و همانطور که پیش بینی می شد اخبار و اتفاقات پیرامون مذاکرات ترمیم برجام بر بازار دارایی نیز تاثیرگذار بود. به این ترتیب دلار در معاملات بهمن ماه بیش از ۷ درصد کاهش یافت و سکه ۴.۵ درصد کاهش یافت. بازارها برای مدت طولانی با افزایش انتظارات تورمی در حال افزایش بوده اند.

با این حال، معامله گرانی که با یک رکود چند ماهه دست و پنجه نرم می کنند، در یازدهمین ماه سال شاهد نبرد شدید بین خریداران و فروشندگان بودند و نسبت به ارزش و ترس به جای علائم کلیدی هال تردید داشتند. تقریبا صفر را نشان می دهد و فقط 0.2٪ افزایش می یابد. با تداوم احتمال چربی سوزی در بازارهای غیرمولد و برخی ابهامات، اما می توان انتظار داشت که با حرکت سرمایه در بورس که می تواند نقش پرباری در اقتصاد داخلی داشته باشد، سال متفاوتی باشد. و اقتصاد.

ماه های چربی سوزی در بازارها

نرخ شاخص بازار ارز پنجمین کانال شکست خود را در دو ماه اخیر تجربه کرد. دلار با ادامه اخبار مثبت و بهبود انتظارات از توافق هسته ای جدید با ایران و قدرت های جهانی در اسرع وقت، توانست تغییری را در پنجمین زمستان خود ثبت کند. شاخص بازده ماهانه این اسکناس آمریکا با معادل منفی 7 درصد، دومین رکورددار شاخص بازده ماهانه منفی از ابتدای سال جاری تاکنون است.

دلار در ژانویه به 8 درصد کاهش یافت. بنابراین سطح اول این شاخص مهم برای دی ماه و مصادف با آغاز دور هشتم مذاکرات برای احیای برجام است. معامله گران بازار ارز تهران در تلاش هستند تا از چند خریدار در انتهای کانال 25 هزار تومانی و اختلاف 100 تا 200 تومانی نسبت به نرخ های پیشنهادی گروه های مجازی سود کسب کنند. و کانال ها اما تفاوت قابل توجه نرخ خرید و فروش اسکناس آمریکا در معاملات ارز آزاد در بازار تهران می تواند گواه دیگری بر کم بودن انتظارات معامله گران و جامعه از آینده کوتاه مدت دلار باشد. نرخ دلار روز گذشته در بازار آزاد ارز تهران به 25 هزار و 950 تومان رسید.

کاهش ارزش دلار در روز شنبه 29 بهمن ماه ادامه یافت. در ساعات اولیه روز گذشته دلار آمریکا پنجمین شوک خود را در دو ماه اخیر متحمل شد و وارد کانال 25 هزار تومان شد. بر اساس بررسی میدانی روز گذشته بازار ارز، مشاهده شده است که برخلاف نرخ های پیشنهادی گروه ها و کانال های مجازی که در مراحل اولیه کانال 26 هزار تومانی در نوسان هستند، بازار در کانال هزار تومان است. برخی از تحلیلگران بازار ارز تفاوت ارزش مجازی و نقدی دلار را ناشی از عدم تقاضای قوی و علاقه معامله گران به معامله و حتی کسب سودهای اندک می دانند. وی همچنین معتقد است افت بازار ارز تهران در هفته‌های اخیر و با تداوم کم‌انتظارات برای آینده شاخص بازار ارز، معامله‌گران را مجبور به سازش با خریداران معدودی در بازار ارز کرده است. معامله گران ارز تهران بر این باورند که در صورت دستیابی به توافق هسته ای جدید بین ایران و گروه 1+4 در اسرع وقت، در صورت امتناع از فروش دارایی های خود در سطح قیمت فعلی، دلار خود را از دست خواهند داد. ممکن است مجبور شوید به قیمت فعلی بفروشید. سطح قیمت پایین تر روز بعد یا حتی ساعت های بعد.

شاخص بازده ماهانه دلار نیز در ماه گذشته به منفی 7 درصد کاهش یافت. این شاخص میزان افزایش یا کاهش ارزش اسکناس های آمریکا را در بازه زمانی یک ماهه نشان می دهد. از ابتدای سال جاری و قطعاً از ژانویه ماه گذشته، فوریه را می توان سی امین روز از 14 هزار و 400 کاهش در نظر گرفت. در نهایت در پایان هفته گذشته قیمت ارز آزاد در بازار تهران با 250 تومان کاهش نسبت به نرخ به سطح 25 هزار و 25 هزار و 950 تومان رسید.

سکه امامی در اولین روز هفته جاری موفق شد به کانال 11 میلیون تومان بازگردد و در روز پنجشنبه 29 بهمن ماه با 160 میلیون تومان کاهش نسبت به نرخ 11 میلیون و 840 هزار تومان معامله شد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما