وقتی مردان پشت دوربین بازیگر می شوند!

[ad_1]

روزنامه خراسان – مائده کاشیان: برخی از بازیگران پس از مدتی فعالیت در عرصه بازیگری تصمیم می گیرند فیلم یا سریال خود را بسازند و کارگردانی را تجربه کنند، اما کمتر پیش می آید که یک فیلمساز به عنوان کارگردان شناخته شود تا یک بازیگر. به عنوان بازیگر جلوی دوربین بروید یا در عرصه بازیگری بمانید. تعداد انگشت شماری از فیلمسازان هستند که به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته اند. به بهانه حضور کیومرث پورمحمد در سریال جمشیدیه، در ادامه به کارگردانانی با یک یا چند تجربه در عرصه بازیگری پرداختیم.

فرمان برهمنی

بهمن فرمانوراس یکی از کارگردانانی است که بیش از سایر فیلمسازان تجربه بازیگری دارد. این کارگردان دو بار در آثار خود به نام های «بوی کافور، عطر یاس» و «قصه دریا» بازی کرده است. به گزارش فرمان آرا، عباس کیارستمی به او توصیه کرد در فیلم های خودش کار کند. او اولین بازی خود را در سال 1978 در فیلم «بوی کافور، عطر یاس» انجام داد و برای بازی در نمایش «مردی برای تمام فصول» که 15 سال بعد آن را کارگردانی کرد روی صحنه رفت.

نقاشی مردان پشت دوربین

فرمان آرا در آخرین فیلم «قصه دریا» در سال 1374 بازی کرد. این فیلم اخیرا در سینماهای آنلاین اکران شد و چهار سال بعد در سینماهای خانگی توزیع شد. آخرین تجربه بازیگری فرمانه آرا مربوط به فیلم «مجبوریم» ساخته رضا درمیشیان است که در سال 1376 ساخته شده و هنوز اکران نشده است. در طول سال ها، فیلمسازی جوایز و افتخارات کارگردان و فیلمنامه نویس را به همراه داشته است.

ابراهیم حاتمی کیا

ابراهیم حاتمی کیا از جمله کارگردانانی است که تنها در یک فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته است. در سال 1369 در فیلم روحا … «زندگی خصوصی آقا و خانم میمس» حجازی بازی کرد. حاتمی کیا در این فیلم نقش مرد ثروتمندی با بازی حمید فرخونژاد را بازی می کرد که احساس می کرد قصد خوبی برای همکاری با همسرش ندارد و به آنها شک دارد. ابراهیم حاتمی کیا سابقه خاصی به عنوان مدیر دفاع مقدس دارد.

نقاشی مردان پشت دوربین

علاوه بر این، گریم این فیلم با ظاهر معمول و واقعی او تفاوتی نداشت، بنابراین حضور او در چنین نقشی در «زندگی خصوصی…» باورنکردنی بود و بازی خودش قابل قبول نبود، بنابراین بازیگری کار بود، نه هیچ ربطی به او ندارد شاید به خاطر همین تجربه ناموفق بود که کارگردان تصمیم گرفت «زندگی خصوصی…» اولین و آخرین فیلمی باشد که در آن به عنوان بازیگر ظاهر شد و تنها در عرصه فیلمسازی به کار خود ادامه داد.

پول واقعی

از میان شش کارگردانی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، مانی تنها کسی است که به همکاری با کارگردان و حتی جدی‌تر ادامه داده و اکنون به عنوان بازیگری غیر از کارگردان شناخته می‌شود. مانی حقیقی فرزند نعمت حقیقی فیلمبردار سرشناس سینما از سال 1360 شروع به ساخت فیلم های مختلفی کرده و در آخرین کارنامه کارگردانی خود قصد دارد فیلم «تفریک» را با بازی نوید محمدزاده و پریناز ایزدیهار کارگردانی کند.

نقاشی مردان پشت دوربین

حقیقی با بازی در «درباره کوچه» و پس از آن در بسیاری از فیلم‌های دیگر به‌ویژه برای فیلم‌های کمدی مانند «آقای ممنوع»، «پنجاه کیلو گیلاس» و «چشم‌بند» به شهرت رسید. «سلاخ خانه» و «دوزیستان» آخرین ساخته های او به عنوان بازیگر هستند که کارگردان در هر دو نقش منفی و جنایی داشته است. او در شانزدهمین جشن سینمای ایران برای بازی در فیلم «پذیرایی ساده» نامزد بهترین بازیگر مرد شد.

علیرضا داوودنژاد

یکی دیگر از کارگردانان پیش از صحنه و لباس که سابقه بازیگری دارد، علیرضا داوود نژاد است. این کارگردان که سابقه فیلمسازی قبل از انقلاب را دارد، سال گذشته برای ساخت فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد گاری جلوی دوربین رفت و حضور کوتاهی در کار داشت. به گفته وی، داوود نژاد پیش از «پروانه شنا» پیشنهاد بازی دریافت کرده بود، اما از آنجایی که علاقه ای به این رشته نداشت، به هیچ پیشنهادی غیر از محمد کارت پاسخ مثبت نداد.

نقاشی مردان پشت دوربین

پیشینه محمد کارت و نقش او در این فیلم او را از این فیلم و دیگر آثار متمایز می کند. علیرضا داوودنژاد در این فیلم نقش پدر سالخورده ای را بازی می کند که اتفاق مهمی در زندگی دختر و دامادش می افتد که او را در موقعیتی خاص برای تصمیم گیری سخت قرار می دهد. کارگردان یکی از بهترین انتخاب های محمد کارت در «شنای پروانه» است. داوود نژاد اگرچه نقش کوچکی در این فیلم دارد، اما در همان حضور کوچک نقش این پدر پیر و داغدار را به تصویر کشیده است.

محمدحسین لطیفی

محمدحسین لطیفی می گوید تجربه کمی در عرصه بازیگری دارد و در حین اجرای «هفت» در کنار کارگردانی به کارهای دیگری نیز علاقه نسبی دارد. این کارگردان قرار بود برای اولین بار در سریال «نردبان بهشت» و در شخصیت «تیمور لنگ» به عنوان بازیگر ظاهر شود، اما حذف برخی از قسمت‌های مربوط به این شخصیت اولین تجربه کارگردان در بازی اینترنتی بود. سلسله. پیکسل “. در سال 1374 در سریال محمود معظمی و خودش به ایفای نقش پرداخت و در سریال نقشی مشابه شخصیت واقعی خود یعنی کارگردانی را ایفا کرد.

نقاشی مردان پشت دوربین

لطیفی که سابقه دوستی و همکاری با حامد عنقا را دارد در سریال آقاجاده به نویسندگی و کارگردانی بهرنگ توفیقی به ایفای نقش پرداخته و حالا با این سریال در یک نمایش خانگی حضور خواهد داشت. لطیفی در این سریال نقش شخصیتی را ایفا کرده است که در قوه قضائیه جای می گیرد و نقشش در این سریال متوسط ​​و قابل قبول است. اگرچه «پیکسل» ظاهر خوبی نداشت و موفق نبود، اما «آقاجاده» تجربه متفاوتی برای این کارگردان است.

کیومرث پوراحمد

کیومرث پورحمد فعالیت هنری خود را از سال 1353 با مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» به کارگردانی نادر ابراهیمی آغاز کرد. او با نگارش فیلمنامه «داستان خیابان طولانی» به کارگردانی محسن تقوایی وارد ژانر کودک شد و آن را تجربه کرد. سریال قصه های مجید پورحمد را به شهرت رساند.

نقاشی مردان پشت دوربین

اولین تجربه بازی در نقش کیومرث پورحمد کارگردان سرشناس سینمای ایران در فیلم «جمشیدیه» با بازی پدر امیر با بازی حمد کمیلی است. «جمشیدیه» پس از «دره صبح میش» دومین ساخته یلدا جبلی است. جبلی با همکاری فردین خلعتبری این فیلم را نوشته است. «جمشیدیه» فیلمی درباره امنیت روانی جامعه است و آسیب های زنان را از طریق خشونت های رایج روشن می کند. بازی پورحمد در این فیلم تصنعی است و در برخی صحنه ها باعث خنده تماشاگران می شود.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما