محتوای این صفحه به دلیل تطابق نداشتن با مقررات کشور حذف شده است.
محتوای این صفحه به صورت غیر مجاز منتشر شده است.
سلب مسئولیت قانونی نسبت به تمام مطالب درج شده در این صفحه.


[ad_1]
در رفتن تاکنون خودروهای مفهومی زیادی طراحی و به نمایش درآمده اند که برخی از آنها بسیار استثنایی به نظر می رسیدند اما نتوانستند به تولید تجاری برسند که جالب ترین آنها خودروی اسپورت است. مفهوم ورزشی XL این فولکس واگن مجهز به قوی ترین موتور دو سیلندر جهان بود. اگرچه این خودروی شگفت انگیز به خط تولید نرسید، اما موزه خودروی پترسون طی یک بازسازی جالب این خودرو را احیا کرد تا ویژگی های جالب آن را به ما نشان دهد.
به گزارش فرارو، در اواخر دهه 2000، فولکس واگن ایده یک خودروی فوق کارآمد با موتور دیزلی دو سیلندر هیبریدی پلاگین را مطرح کرد که در نتیجه یک خودروی تولید محدود ایجاد شد. XL1 این خودرو همچنین به عنوان کم هزینه ترین خودروی تاریخ شناخته می شد. سیزده سال بعد، فردیناند پیچ، مدیرعامل فولکس واگن، خودروی اسپرت مفهومی دو سیلندر را بر اساس بهترین عملکرد معرفی کرد. این خودرو مفهومی XL Sport Concept نام داشت که موتور آن به عنوان قوی ترین موتور دو سیلندر جهان توصیف شد.
متأسفانه، آن خودرو نمونه بارز یک «نوزاد» بود و یک مدل مفهومی باقی ماند که هرگز وارد خط تولید نشد. با این حال، موزه خودروی پترسون دوباره به این خودرو بازگشته است تا عظمت این ابرخودروی جذاب را در ویدیویی جذاب دوباره ببیند. به عبارت دیگر، موزه به دنبال این است که توجه خود را به این خودروی مفهومی معطوف کند و نشان دهد که چند سال پیش چگونه می توانست خیابان های جهان را تزئین کند.
موتور V-Twin The XL Sport توسط دوکاتی بر اساس موتور معروف Ducati 1199 SuperLegera ساخته شده است که در 11000 دور در دقیقه کار می کند و 197 اسب بخار (147 کیلووات) قدرت تولید می کند. اگرچه در نگاه اول شاید بتوان قدرت این موتور را در مقایسه با دیگر خودروهای اسپورت آن زمان قابل توجه دانست، اما باید به این نکته اشاره کرد که قسمت اصلی XL Sport با پنل پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) عرضه شده بود که دارای وزنی بود. 1962 پوند (890 کیلوگرم). در واقع، این خودرو به قدری سبک بود که موزه خودروی پترسون آن را «سبک ترین خودروی اسپرت مدرن» نامید.
این واقعیت به XL Sport اجازه داد تا اعداد عملکردی برابر با حداکثر سرعت 0 تا 62 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) و 168 مایل در ساعت (270 کیلومتر در ساعت) را در 5.7 ثانیه ارائه دهد. فولکس واگن XL Sport عملکردهای دیگری مانند گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، شاتون های تیتانیومی، سیستم تعلیق عقب میله ای، دنده سوپاپ desmodromic، ترمزهای سرامیکی و اجزای مختلف ساخته شده از آلیاژ منیزیم داشت. درهای زیبای این خودرو نیز دارای بازشوهای عمودی است که بر جذابیت اسپرت آن می افزاید.
پیامبر اکرم (ص) فرمودهاند: «کسی که به شرطبندی روی آورد، در دنیای خود قمار میکند و در آخرت نادم میشود.»
مدیریت هیچ مسئولیتی در قبال این صفحه ندارد.
مسئولیت استفاده از این مطالب به عهده خود کاربر است.
اگرچه رنسانس کانسپت XL اسپورت که توسط موزه خودروی پترسون حمایت می شود ممکن است ارزش بالای و ناشناخته خودرو را در آن زمان نشان دهد، به نظر نمی رسد که بر تجاری سازی تأثیری گذاشته باشد. با این حال، استانداردهای آلایندگی روز به روز در اروپا و جهان سختگیرانهتر میشوند و فولکس واگن یکی از تولیدکنندگان پیشرو در تولید برقی خودرو است. بنابراین مطمئناً خودرویی با موتور دیزلی نمی تواند در اولویت خط تولید این خودروساز آلمانی قرار گیرد. در ادامه شما را به تماشای ویدئویی از موزه خودروی پترسون که در مورد معرفی این خودروی مفهومی است دعوت می کنیم.
منبع: موتور 1
ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو
[ad_2]
شرط بندی در ایران جرم محسوب شده و تحت پیگرد قانونی قرار دارد.
این مطالب از سوی مدیر سایت تایید نمیشوند.
سلب مسئولیت: مدیر این سایت مسئولیتی در قبال محتوای این صفحه ندارد.
اگر در شرطبندی سرمایهگذاری کنید، احتمال از دست دادن آن بسیار زیاد است.
این پیام به دلیل هک شدن احتمالی صفحه است و توسط مدیر منتشر نشده است.
این سایت هیچ مسئولیتی را در مورد این محتوا نمیپذیرد.