چند وقت یکبار می توان از ماسک N95 استفاده کرد؟

[ad_1]

ماسک استاندارد خود را معمولاً کجا نگه می دارید؟ چند کیسه کاغذی قهوه ای روی قفسه با روزهای هفته مشخص شده است؟ نزدیک در خروجی پاتوق می کنی؟ آیا آن را در کیف خود نگه می دارید یا کیسه پلاستیکی را در کیسه؟ یا گاهی اوقات آن را در جیب یا کف ماشین خود پیدا می کنید؟

اکنون که ماسک های با کیفیت بالا برای محافظت در برابر سویه جدید ویروس کرونا مورد نیاز است، توصیه های پزشکی در حال جستجو است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده می گوید کارکنان مراقبت های بهداشتی می توانند تا پنج بار از ماسک N95 استفاده کنند. اما کارشناسان می گویند که هر چند وقت یکبار هر فرد می تواند با خیال راحت از چنین ماسک هایی استفاده کند بستگی به نحوه استفاده از آنها دارد.

به عنوان مثال، استفاده از ماسک N95 برای رفتن به فروشگاه مواد غذایی با استفاده از آن در تمام طول روز در محل کار بسیار متفاوت است.

ریچارد فلاگن که در مؤسسه فناوری کالیفرنیا درباره ماسک‌ها و آئروسل‌ها مطالعه می‌کند، می‌گوید: «تعداد دفعات استفاده از ماسک مهم‌تر از مدت زمان استفاده از آن است».

او معمولاً توصیه می کند که استفاده از ماسک های N95 را به حدود دو یا سه روز محدود کنید.

فلاگن می گوید که در ماسک 1995 با هر نفس ذرات روی آن جمع می شوند. اگر ماسک ذرات زیادی را به دام بیاندازد، تنفس را دشوار می کند.

وی افزود: این ذرات کار ماسک را کاهش می دهند.

چند وقت یکبار می توان از ماسک N95 استفاده کرد؟

برای مبارزه با جنبه مسری تر Omicron از کدام ماسک یا ماسک استفاده کنیم؟

ماسک N95 (N95) برای کنترل 200 میلی گرم ذرات، معادل 200 روز استفاده مداوم در هوای بسیار آلوده شانگهای طراحی شده است. اما این همه ماجرا نیست.

نوار الاستیک روی ماسک ممکن است محو شود و به خوبی در اطراف صورت شما قرار نگیرد. ماسک همچنین می تواند کثیف یا مرطوب باشد، به خصوص اگر در حین ورزش از آن استفاده کنید. همه این عوامل بر کیفیت ماسک تاثیر می گذارد.

دکتر Lenzie Meyer، استاد مهندسی عمران و محیط زیست در ویرجینیا که در زمینه انتقال ویروس تخصص دارد، می گوید که 40 ساعت استفاده معمولی، چه در فواصل زمانی 5 تا 8 ساعته یا در چند دوره کوتاه، باید خوب باشد. با این حال باید دید وضعیت ماسک قبل از انقضای 40 ساعت چگونه خواهد بود. اگر به وضوح کثیف است، باید تعویض شود.

اگر هر یک از این تغییرات را در ماسک خود مشاهده کردید، وقت آن است که استفاده از آن را متوقف کنید، حتی اگر فقط برای چند ساعت از آن استفاده کرده باشید. از آنجایی که ماسک های 95 قابل شستشو نیستند، پس از استفاده باید دور ریخته شوند.

اما اگر بعد از یک بار استفاده متوجه شدید که ماسک هنوز قابل استفاده است، طبق گفته مراکز کنترل بیماری ایالات متحده، می توانید آن را در مکانی خشک در یک کیسه کاغذی قهوه ای برای یک یا دو روز نگهداری کنید. ماسک را در ظرف دربسته نگهداری نکنید.

قیمت خرید ماسک AN95 در ایران

این نوع ماسک در ایران قیمت بیشتری نسبت به ماسک جراحی دارد اما قیمت های متفاوتی در بازار مشاهده می شود. در کل می توانید ده ماسک AN95 پیدا کنید که بین 50 تا 60 هزار تومان قیمت دارند. قیمت این ماسک ها به صورت تکی بین 15 تا 17 هزار تومان است.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما