چگونه از فروشگاه اینترنتی شکایت کنم؟

انتشار تصاویر خصوصی دختر ۲۰ ساله رشتی در تلگرام پس از ... شخصی ناشناس از طریق واتسآپ با آنها تماس گرفته بود. با بررسیهای تخصصی مشخص شد متهمان این پرونده به صورت باندی و از طریق واتسآپ با شکات تماس میگرفتند. وی بیان داشت: کارشناسان با دریافت نیابت قضایی به مخفیگاه متهمان در استان تهران اعزام و مدیر شرکت موصوف به همراه همدستانش را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند . متهم پس از حضور در پلیس فتا در اظهارات خود به جرمش اعتراف کرد. فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: متهمان در ابتدا منکر هرگونه جرمی شدند اما مدیر این شرکت مالی در مواجهه با اسناد و مدارک موجود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشت که پس از دریافت مجوز تاسیس این فروشگاه مجازی ابتدا به تعهدات خودم عمل کرده و گوشی های سفارش داده شده را به مشتریان تحویل داده ولی پس از گذشت مدتی در مواجهه با کسری بودجه ، برای جبران بدهی های خود با توجه به این که هیچ کالایی در انبار شرکت موجود نبود از افراد زیادی در سراسر کشور مبلغ ۵۰ میلیارد ریال وجه دریافت کرده و سفارشی برای آن ها ارسال نشده است. به کانال ها و گروه های خود این کار را انجام داده تا تعداد کاربران واقعی استفاده کننده از این نرم افزار مشخص شود.

شکایت به پلیس فتا تبریز

وی با بیان این که پرونده درشعبه دادسرای ناحیه۲ کرج در حال رسیدگی است و برای متهمان قرار تامین مناسب صادر شده است گفت: تا کنون از بیش از یک هزار نفر در کشور کلاهبرداری شده و با پیگیری کارشناسان پلیس فتا تعداد ۴۰۰ نفر از مالباختگان شناسایی و تحقیقات برای شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد. این سایت ها را در اینستاگرام خود نیز تبلیغ می کرد چون تعداد فالوورهایش بالا بود کاربران زیادی هم توانست برای سایت های خود جذب کند. البته علاوه بر گشت های پلیس فتا، افراد شاکی در این فضای دیجیتال نیز، شکایت خود را به پلیس فتا اعلام می نمایند. سلام از پلیس فتا تماس گرفتن که ازم شکایت شده و باید برم پلیس فتا. فروشگاههای اینستاگرامی صنف ندارند و باید از طریق سایت پلیس فتا شکایت کنید. مشتریان در صورتی که با تخلف فروشگاه های اینترنتی مواجه شوند می توانند از طریق مختلف از مالکان و گردانندگان فروشگاه های اینترنتی شکایت کنند. چرا اینقدر سایت های همسریابی در کشورمان افزایش یافته است این سوالی است این روزها ذهنم را … با وارد نمودن رمز عبور و نام کاربری تان ، می توانید اقدام به ثبت تخلفات و شکایت از سایت های اینترنتی نمایید .

به گزارش رکنا، سرهنگ محمد اقبالی در این باره اظهار داشت:در پی دریافت یک فقره پرونده شکایت خانمی به پلیس فتا مبنی بر برداشت ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. خوب است بدانید که نحوه و روند رسیدگی به جرایم رایانه ای در دادگاه به این صورت است که پرونده با صدور قرار کیفرخواست از دادسرا به دادگاه واصل میشود. ناطقان: در این گزارش با نحوه شکل گیری و وظایف پلیس فتا آشنا می شوید.نحوه شکل گیریقوه قضائیه دادسرای ویژه جرائم رایانهای را سال ۸۸ راه اندازی کرد. نکته: در جلسه مواجهه حضوری در دادسرا، رسیدگی شکل و صورت رسیدگی در دادگاه را بخود میگیرد. نکته: درخواست تقاضای اعمال مقررات تخفیف در مجازات یا تعویق صدور حکم یا تعلیق اجرای مجازات را میتوان به هر دو مرجع دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر تقدیم نمود. نکته: چنانچه شکایت شما از یک صفحه ی فروشگاه مجازی تلگرامی یا اینستاگرامی باشد،بایستی به بخش گزارش تخلف شبکه ی اجتماعی رفته و با درج اطلاعات لازم شکایت خود را نسبت به یک کانال یا صفحه مجازی در شبکه های اجتماعی به پلیس فتا اطلاع دهید.

سردار عباسعلی محمدیان شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا استان البرز و اعلام شکایت مبنی بر این که از طریق یک فروشگاه اینترنتی خرید و فروش کالا به منظور خرید گوشی تلفن همراه اقدام به واریز وجه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی فروشگاه کرده اند ، اما تا کنون کالای درخواستی تحویل آن ها نشده است و فروشگاه پاسخگوی مطالبات آن ها نیست . پس از آنکه پلیس فتا در نقش ضابط دادگستری، دستورات مقام قضایی را انجام داده و پاسخ پرسش های لازمه را به مقام رسیدگی کننده ارسال داشت، پرونده برای بررسی از سایر جهات در دادسرا و انجام دیگر تحقیقات مقدماتی لازمه در نهاد دادسرا به جریان افتاده و نیازمند به پیگیری و انجام به موقع و صحیح امور عدیده ای دارد. چنانچه به هردلیلی نتوانستید و یا تمایل به اخذ وکیل دادگستری نداشتید میتوانید با اخذ مشاوره حقوقی تخصص از وکیل خبره مربوطه در جرایم سایبری، از نحوه رسیدگی به جرایم رایانه ای از نخستین گام مانند تنظیم شکواییه و پلیس فتا تا انجام کلیه امور مربوطه در دادسرا و دادگاه مطلع و آگاه شوید.

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما