کوشکی: مذاکره با آمریکا، حزب الله چه خواهد گفت؟

[ad_1]

محمدصادق کوشکی گفت: آمریکا باید از بورژوازی دور بماند تا دیگر عهدشکنی نکند. بهترین مجازات برای ایالات متحده این است که به هر قیمتی و به هر دلیل یا قولی مذاکره مستقیم نکند. مطمئنم مگر دیوانه ای باشد که بخواهد با وعده های آمریکا مذاکره کند.

محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست بررسی مذاکرات وین و موضوع گفتگوی مستقیم با آمریکا گفت:

وی افزود: هیچکس نمی گوید به تیم مذاکره کننده اعتماد ندارم. نه، من به ایالات متحده اعتماد ندارم. ایالات متحده صاحب مسیرهای بین المللی است. اما سال گذشته 1 میلیارد دلار تجارت با روسیه داشتیم، در حالی که آمریکا تحریم ها را لغو نکرد. دنیا در حال حرکت به سمت تحریم ایران است.

این استاد دانشگاه افزود: آمریکا باید از برجام خارج شود تا دیگر زیر بار عهد نرود. بهترین مجازات برای ایالات متحده این است که به هر قیمتی و به هر دلیل یا قولی مذاکره مستقیم نکند. مطمئنم مگر دیوانه ای باشد که بخواهد با وعده های آمریکا مذاکره کند.

وی افزود: کار دولت روحانی این بود که بازار و اقتصاد را به مذاکره پیوند بزند و با عطسه دلار بالا یا پایین برود اما دولت فعلی کاری کرده که بازار ربطی به مذاکره ندارد و نسبتاً پایدار است. دریافت می کند و تعجب نمی کند.”

کوشکی تاکید کرد: اکنون با افزایش قیمت نفت می توان بازار ارزان را بدون بحث درباره نتیجه مذاکرات و مذاکرات کنترل کرد. اگر رسانه ها دوباره به مذاکرات توجه ویژه داشته باشند، باز هم به بی ثباتی بازار خواهیم رسید. دلیلش این است که دیگر راه را اشتباه نرویم.

وی گفت: برخی با توافق موقت موافقت می کنند، برای دادن امتیاز یا امتیاز. برخی می گویند باید اورانیوم 60 درصد صادر کنیم یا تا 20 درصد رقیق کنیم. یعنی اهرم فشار را بردارید در ازای آن چه می گیریم؟ تعلیق تحریم ها؟ با چه تضمینی؟ ضمانت اجرایی رفع تحریم ها چیست؟

وی گفت: درست است که ابتدا آمریکا باید تحریم ها را لغو کند و وقتی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که تحریم ها برداشته شده و کنترل بازار را در دست گرفته ایم، باید به وعده های خود بازگردیم. این سه شرط رهبری است. اما کنگره آمریکا به صراحت اعلام کرده است که از این وعده ها سازش نخواهد کرد و بایدن نیز به صراحت گفته است که اگر دولت بعدی به ابتکار خود تحریم ها را لغو کند، به این وعده های تغییر یافته عمل نخواهد کرد. چرا می خواهیم آمریکا را به برجام برگردانیم تا دنیا فراموش کند که آمریکا یک جانبه از مسئولیت خود عقب نشینی کرده است نه ایران!

کوشکی افزود: کارنامه انقلابی دوستان مذاکره کننده ما خوب است اما دشمن ما حیله گر و به قول امام گرگ است. دشمن ما انسان نیست، آبرو ندارد و مقدر است، اما چرا باید دوباره به گرگی که به گله ما حمله کرد اعتماد کنیم؟ ما حق نداریم فکر کنیم که تنها هستیم. یمن در برابر انقلاب اسلامی مقاومت می کند.

«حکومت معنوی طرفدار دولت غرب بود، اما حالا چه؟ اگر مذاکره کنیم در مورد ما چه خواهند گفت؟ دولت سوریه، قیام مردمی، یمن و حزب الله چه خواهند گفت؟ زمانی که ما الگوی آنها شدیم.

وی گفت: مردم یمن در حال مقاومت هستند زیرا منطق انقلاب اسلامی مقاومت است. بنابراین خدای ناکرده اگر مردم و رزمندگان یمن ببینند جمهوری اسلامی برای بار دوم پای میز مذاکره با آمریکا می نشیند چه می گویند و چگونه ثابت می کنند که انقلاب اسلامی هیچ منطقی نداشته است. . چه کسی می خواهد به ناامیدی مردم مستکبر یمن پاسخ دهد؟

او می گوید توافق با آمریکایی ها در این شرایط بهترین هدیه برای دولت بایدن است. دولت بایدن تاکنون تمام فشارهای دولت ترامپ را حفظ کرده و افزایش داده است. با این حال، این توافق هدیه ای است که بایدن به شدت به آن نیاز دارد. موافقت مهم ترین و نفس گیرترین مزیت دولت بایدن در این شرایط است، زیرا از حالت شکست به حالت پیروزی می رود.

کوشکی گفت: این استدلال که چون اسرائیل مخالف برگزیت و مذاکرات است، مذاکرات خوب است، استدلال معتبری نیست. استدلال خلف همیشه در ریاضیات جواب می دهد، اما همیشه در ریاضیات مانند ریاضی کار نمی کند.

این استاد دانشگاه تهران افزود: گاهی ممکن است دو گروه به دلایل مختلف بر سر یک موضوع با هم اختلاف نظر داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که این دو گروه در یک جهت هستند، مثلاً ما با اشغال افغانستان توسط شوروی و آمریکایی ها مخالفت کرده بودیم. مخالفت کرده بود و این مخالفت به این دلیل نبود که ما دوست آمریکا هستیم و موضع ما با آنها یکی است.

وی تاکید کرد که اعترافاتش از طریق شکنجه و اعترافاتش از طریق شکنجه گرفته شده است، نکته اینجاست که اسرائیل از ابتدای مذاکرات برجام یک نکته را دنبال می کرد و آن این بود که از آمریکا بخواهد ارتش را راه اندازی کند. تا جایی که امکان دارد به ایران ضربه بزنید، اما اینطور نیست، برای همین شکایت می کنند؟

کوشکی افزود: اصلاح طلبان می گویند مخالفان برجام مانند اسرائیل هستند و این فریب کودکانه را انجام می دهند. امروز صهیونیست ها می گویند برجام 2015 برای ما خیلی خوب بود اما خروج آمریکا از برجام جایگاه ایرانی ها را تقویت کرد. امروز اسرائیلی ها می گویند که ما آن روز گفتیم که با بورژوازی مخالفیم و آمریکا باید به ایران حمله کند، اما بورژوازی بورژوازی درستی بود و ایران را زیر ذره بین قرار داد و ایران نمی توانست نفس بکشد. Innovate و ترامپ اشتباه کرد و از آن خارج شد و ایران به سمت غنی سازی 60 درصدی رفت.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما