[ad_1]
در رفتن در سال 2017، خودروساز فرانسوی سیتروئن خط تولید سدان ها و واگن های سایز متوسط را تکمیل کرد. C5 در اروپا حذف شد، اما یک سال بعد با یک SUV جدید نام خود را تغییر داد. SUV جمع و جور سیترون C5 ایرکراس در سال 2017 معرفی شد و از آن زمان مورد توجه بسیاری قرار گرفت، اما اکنون سیتروئن قصد دارد این مدل را با نسخه جدیدی برای سال 2022 به روز کند.
به گزارش فرارو، پس از عرضه C5 در سال 2017، لیندا جکسون، مدیرعامل سیتروئن در آن زمان در توییتر اعلام کرد که این شرکت قصد دارد این مدل را در قالب یک SUV به نام C5 Aircross بازگرداند. این حرکت با هدف پر کردن خلاء تولید سدان C5 انجام شد. از نظر فنی، C5 Aircross بخشی از این برنامه است راحتی پیشرفته این سیتروئن بود که به طور خاص روی فضای داخلی و راحتی سیستم تعلیق تمرکز کرد. C5 Aircross همچنین اولین خودروی سیترون بود که در پایان سال 2019 به پیشرانه الکتریکی هیبریدی پلاگین مجهز شد. این خودرو نیز در دو مدل نسخه چینی و نسخه بازار اروپا تولید شد. اکنون این خودروساز فرانسوی علاوه بر تمرکز بر طراحی داخلی، به طراحی بیرونی و عرضه مدل های جدید نیز می پردازد.
بزرگترین تغییر در مدل جدید است، جایی که C5 Aircross دیگر چراغ های جلوی تقسیم شده با نوارهای LED جداگانه برای چراغ های روشنایی در روز ندارد. این خودروساز فرانسوی ابتدا این روند را در عصر خودروهای مدرن با نسل دوم C4 پیکاسو (2013) آغاز کرد و اکنون به نظر می رسد که به چراغ های جلوی یک تکه بازگشته است. چراغ های جلوی یک تکه یکی از ترندهای طراحی خودرو امروزی هستند و C5 Aircross یکی از آنهاست، اما پیچ و تاب جالبی دارد. در واقع، فاسیای جلویی به جای اینکه یک خط ممتد باشد، دارای دو خط خط تیره است که به موازات یکدیگر در کنار لوگوی شرکت قرار دارند. در این مورد، لوگوی دوگانه این شرکت با لاک مشکی و تریم کروم تکمیل می شود.
به گفته فرارو، سایر تغییرات در جلو شامل سپر بازطراحی شده برای ایجاد توهم خودرویی عریضتر است که با ورودی هوای پایینتر نیز بزرگتر میشود. دریچه های هوای عمودی در کناره ها نیز جایگزین المان های ایرکراس مربعی عقب C5 می شوند که با افزایش جریان هوا، نقش عملی در افزایش عملکرد خودرو دارند. تغییرات بصری در قسمت عقب کمتر قابل توجه است زیرا چراغ های جلو همچنان از طراحی مشابه مدل قبلی پیروی می کنند. با این حال، اکنون آنها با بدنه کمی متفاوت و همچنین گرافیک LED جدید پشت شیشه مشکی عرضه می شوند. چرخهای 18 اینچی جدید و درپوشهای آینههای جانبی مشکی براق اضافه شده توسط ریل سقف مشکی مات نیز تکمیل کننده تغییرات بیرونی هستند.
لیست تغییرات به فضای داخلی که در آن کنسول مرکزی برای قرار دادن نمایشگرهای مستقل برای سیستمهای سرگرمی و اطلاعات بازطراحی شده است، گسترش مییابد. صفحه نمایش لمسی دیگر با دریچه های هوای جانبی جایگزین نمی شود، زیرا این دریچه ها به پایین منتقل شده اند تا فضایی برای نمایشگر 10 اینچی باز شود. خوشبختانه، شما هنوز کنترل های جداگانه ای برای تنظیمات آب و هوا دارید، در حالی که انتخابگر دنده با یک سوئیچ کوچکتر جایگزین شده است.
همراه با فیس لیفت، سیتروئن C5 ایرکراس یک انتخابگر حالت رانندگی جدید برای انتخاب در هیبریدی، برقی و اسپرت، یک پورت USB دیگر و یک محفظه ذخیره سازی اضافی دریافت می کند. صندلیهای جلو با گرمکن جدید و ماساژور با فوم اضافی 15 میلیمتری برای راحتی بهتر، قرض گرفتهشده از C4 و C5X. همچنین با آپشن به روز شده کراس اوور آلکانترا و روکش چرم سوراخ دار عرضه می شود. C5 Aircross جدید قرار است اوایل تابستان امسال در بازار اروپا عرضه شود، اما اطلاعاتی در مورد سایر بازارهای بین المللی هنوز در دسترس نیست.
منبع: موتور 1
ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو
[ad_2]