fastescobanner

خط آمریکا برای روسیه در صورت حمله به اوکراین

[ad_1]

معاون رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای خواستار اتحاد ناتو در پی بحران فزاینده اوکراین شد و به روسیه هشدار داد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اوکراین حمله کند، واشنگتن و متحدان غربی اش آماده پاسخگویی هستند.محدودیت ها سختگیرانه است.

به گزارش ایسنا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه کنفرانس امنیتی مونیخ با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو دیدار و از این ائتلاف برای “انجام هر کاری ممکن در طول بحران” تشکر کرد.

وی گفت: البته ما علاقه آشکار خود به دیپلماسی را حفظ می کنیم و این رویکرد به گفتگو با روسیه مربوط می شود، اما همچنین مصمم هستیم که اگر روسیه گامی تهاجمی بردارد. مطمئن شوید که نتایج قوی دارد. در پاسخ به موضوع تحریم ها که گفتیم. و ما می دانیم که اتحاد در این زمینه قوی است.

هریس تاکید کرد که اولین دیدار او با دبیرکل ناتو در کنفرانس امنیتی مونیخ در سال جاری “عمدی” بوده است. دولت آمریکا در تلاش است به پوتین پیام بدهد که این بحران عزم ائتلاف نظامی 30 کشوری را برای مقابله به مثل در برابر “تجاوز” مسکو تقویت کرده است.

استولتنبرگ احساسات هریس را در مورد اتحاد رو به رشد ناتو در طول بحران منعکس کرد.

استولتنبرگ گفت: «من همچنین از این واقعیت که متحدان اروپایی در حال رشد هستند و همچنین حضورشان در مرزهای شرقی اتحاد و سرمایه گذاری بیشتر در دفاع را گسترش می دهند، استقبال می کنم. بنابراین واقعیت این است که آمریکای شمالی و اروپا در حال حاضر بیشتر با هم کار می کنند، همانطور که ما سال ها انجام می دادیم.

مقامات آمریکایی و اروپایی در آماده باش هستند تا هر گونه حمله روسیه را توجیه کنند. مقامات نگران هستند که تشدید گلوله باران در منطقه دونباس، جایی که جدایی طلبان مورد حمایت روسیه سال ها با دولت اوکراین می جنگند، توسط کرملین به عنوان بهانه ای برای حمله به اوکراین استفاده شود.

هریس همچنین با آگیلار لوتوس رئیس جمهور لتونی، هیتاناس نوسادا رئیس جمهور لیتوانی و کایا کالاس نخست وزیر استونی دیدار کرد تا در مورد تقویت نیروهای روسیه در مرز اوکراین و آمادگی ایالات متحده برای تقویت بیشتر متحدان ناتو گفتگو کند و در مورد آخرین تحولات گفتگو کند. .

هریس خطاب به رهبران کشورهای بالتیک که از نزدیک وضعیت مرز اوکراین و روسیه را زیر نظر دارند، تاکید کرد که دولت بایدن به اصل اصلی اتحاد ناتو، یعنی اصل دفاع متقابل پایبند است.

کامالا هریس با استناد به منشور ناتو که اصل دفاع متقابل را بیان می کند، گفت: موضع ما همیشه این بوده و خواهد بود که ماده 5 این منشور آهنین است و روحی در پشت آن نهفته است که حمله به معنای حمله به همه است. ” همچنان که دیدگاه ما باقی است ادامه می دهیم. من معتقدم که بزرگترین نقطه قوت ما اتحاد ماست.

نووسدا از ایالات متحده که در هفته های اخیر حضور خود را در منطقه بالتیک افزایش داده است، خواست تا گام های بیشتری برای ایجاد “حضور دائمی” در لیتوانی بردارد. در حال حاضر، ایالات متحده گروه کوچکی از نیروها را به صورت چرخشی به کشور اعزام می کند.

وی گفت: من می گویم حضور بیشتر نیروهای آمریکایی برای امنیت منطقه ما بسیار مهم است.

کاله درخواست مشابهی را برای افزایش حضور ایالات متحده در کشورهای بالتیک تکرار کرد. وی گفت: ما یک بار استقلال خود را از روسیه از دست داده ایم و نمی خواهیم این اتفاق دوباره تکرار شود.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما