fastescobanner

طرز تهیه شیرینی ماندل بولار شیرینی خوشمزه نوروزی.

[ad_1]

در رفتن با نزدیک شدن به عید نوروز، پخت انواع شیرینی های خوشمزه خانگی رو به افزایش است. شیرینی های خانگی نوروزی معمولا خشک، کوچک و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. ماندل بولار یکی از بهترین شیرینی های خشک شده برای عید نوروز است که بسیار خوش طعم و زیبا نیز می باشد. مندل بولر یک شیرینی ترد و خوشمزه سوئیسی است که پخت آن بسیار آسان است.

به گفته فرارو، این شیرینی از مخلوط آرد شیرینی، آرد برنج و کره تهیه می شود که سپس با ژله دم کرده یا شکلات ذوب شده پر می شود. اگر می خواهید این شیرینی زیبا و جالب را برای عید نوروز درست کنید، به ادامه مطلب بروید تا با نکات و ترفندهای مهم مربوط به پخت این شیرینی، طرز تهیه بولار مندل خوشمزه و فوق العاده را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی ماندل بلر

آرد سفید: 250 گرم
آرد برنج: 250 گرم
پودر قند: 75 گرم
کره: 300 گرم
زرده تخم مرغ: 5 عدد
وانیل: یک چهارم قاشق چایخوری
تخته شکلات برای تزئین: به میزان لازم

نکات مواد خام

شیرین شیرین

نکاتی در مورد آرد شیرینی پزی

نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آرد موجود در بازار است که متفاوت است. بنابراین بسته به کیفیت آرد ممکن است مقدار آن بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه داشته باشید. اگر متوجه شدید که شیرینی در حال سفت شدن است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه می کنید کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما شما احساس می کنید که محتوای شما هنوز به غلظت لازم نرسیده است. یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه باید مقدار آرد مشخص شده در دستور تهیه شود. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد می تواند کم و بیش باشد.

نکاتی در مورد پودر قند

شکر پودر شده

پودر قند باید از شکر تهیه شود. یعنی حاوی پودر قند است. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی شکر آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب، پودر قندی است که به آرامی آسیاب می شود. به خاطر داشته باشید که پودر قند یک بار در کیسه یا ظروف سفت می شود. بنابراین قبل از اضافه کردن آن به شیرینی، آن را با چرخ گوشت زده و سپس الک کنید.

طرز تهیه شیرینی ماندل بلور.

1- برای شروع کار، کره را در ظرفی بریزید تا به دمای محیط برسد. سپس پودر قند را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا پودر شکر و کره کاملا نرم و پفکی شود.
2- حالا زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و با همزن برقی حدود 1 دقیقه بزنید تا مواد یکدست شوند.
3- حالا مخلوط آرد پوست کنده و آرد برنج را به مواد اضافه کنید و از این به بعد مخلوط را کنار بگذارید. مواد را با دست مخلوط کرده و خوب ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید که به دست بچسبد. حالا خمیر آماده شده را در کیسه فریزر قرار دهید و حدود 20 دقیقه در یخچال بگذارید.

شیرینی ماندل بولار

4- آرد را از یخچال خارج کرده و دوباره در ظرف بریزید و کمی دیگر ورز دهید. حالا خمیر را به طور مساوی روی میز کار به قطر حدود 3 تا 4 سانت پهن کنید و با قالب های مخصوص شیرینی پزی مانند قالب گل یا قلب قالب بزنید. اگر قالب ندارید یک خمیر به اندازه گردو بردارید و حلقه کنید. سپس وسط کیک را با انگشت فشار دهید تا یک سوراخ کوچک در مرکز کیک ایجاد شود. زیر سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و شیرینی ها را روی سینی فر قرار دهید. سینی را در فر با دمای 175 درجه سانتیگراد در طبقه وسط به مدت 15 دقیقه قرار دهید.
5- وقتی شیرینی ها پخته و کاملا خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کنید و روی شیرینی ها را با شکلات هایی که به روش من آب کرده اید تزئین کنید. برای تزیین این دسر می توانید به جای شکلات از ژله دم کرده رنگارنگ نیز استفاده کنید.

نکات کلیدی در تهیه شیرینی مندلسون

1- توجه داشته باشید شیرینی های تهیه شده از کره باید در قوطی های در بسته و در یخچال نگهداری شوند. اگر می خواهید این دسر را بیش از یک یا دو هفته نگه دارید، حتما ظرف را در فریزر نگهداری کنید.
۲- برای تهیه شیرینی ماندار بولار می توانید به جای کره از روغن قنادی استفاده کنید.
3- با این مقدار مواد حدود 1 کیلوگرم شیرینی کاسه دار ماندارین به دست می آورید. اگر می خواهید این شیرینی را بیشتر درست کنید، طبق دستور مواد را دو برابر کنید.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما