fastescobanner

جدیدترین روش تشخیص بلبرینگ های صنعتی اصل تا تقلبی با دستگاه

[ad_1]

در صنعت امروزی که تشخیص یاتاقان های تقلبی از یاتاقان های واقعی بسیار دشوار است، باید به دنبال روش های جایگزین برای تشخیص این قطعات باشیم. همچنین می توانید با دستگاه های تشخیص بلبرینگ آشنا شوید. با کمک این دستگاه می توان به راحتی متوجه شد که بلبرینگ واقعی است یا تقلبی.

یکی از مشکلاتی که خریداران بلبرینگ با آن مواجه هستند، جدا شدن بلبرینگ اصلی از بلبرینگ بدلی است. مصرف کنندگان و خریداران انواع یاتاقان های صنعتی معمولاً مدیران کارخانه های مختلف از جمله صنایع غذایی، کشاورزی، سیمان و غیره هستند که عمدتاً تعداد زیادی بلبرینگ خریداری می کنند.

به همین دلیل، کالاهایی که ارائه می دهند می تواند کاملاً تقلبی باشد یا بخشی از اصل و بخشی از تقلبی باشد. استفاده از یاتاقان های آهنگری می تواند در مدت زمان کوتاهی به تجهیزات آسیب برساند و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

این امر اعتماد بین مشتری و فروشنده را از بین می برد. زیرا نه مشتری به فروشنده اعتماد دارد و نه فروشنده راهی برای اثبات اصالت کالای خود پیدا می کند. در این بین راهی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن یاتاقان های استفاده شده و تولید مواد باکیفیت پیدا کنید.

کاربردی ترین بلبرینگ های مورد استفاده در صنعت

بلبرینگ های صنعتی در اشکال، اندازه ها و برندهای مختلف در بازار موجود است و هایپر بلبرینگ نماینده رسمی فروش بسیاری از برندهای بلبرینگ در ایران می باشد. متداول ترین بلبرینگ های مورد استفاده در صنایع مختلف عبارتند از:

  • بلبرینگ های شیار عمیق: این بلبرینگ ها به دلیل وجود شیارهای مدور در محصول، توانایی تحمل بارهای شعاعی و محوری را در هر دو جهت دارند. مارک های برجسته ای از این بلبرینگ ها وجود دارد. SKF ، FAG ، ٹمکین، NTN و همچنین بلبرینگ HSB که تولید داخلی محسوب می شود.
  • یاتاقان های تماس زاویه ای: این یاتاقان ها برای تحمل بارهای مشترک استفاده می شوند زیرا فقط می توانند نیرو را در یک جهت محوری تحمل کنند. معروف ترین مارک های بلبرینگ تماس زاویه ای را شامل می شود. FAG ، SKF ، کویو ، HSB ، NSK و NTN است
  • بلبرینگ های کف گرد: یاتاقان های کف گرد به دلیل ساختار و ظاهر به هیچ وجه نباید برای تحمل بارهای شعاعی استفاده شوند. بهترین مارک های این مدل بلبرینگ FAG ، کویو ، ZWZ است
  • بلبرینگ های خود تنظیم: به دلیل استفاده از دو ردیف گلوله با شیار کروی مشترک، از این بلبرینگ ها برای دستگاه هایی استفاده می شود که نیاز به ضریب خطای کمی دارند. شامل بهترین مارک های بلبرینگ های خود تنظیم می شود. ٹمکین ، SKF ، کویو ، NSK است

جدیدترین روش تشخیص بلبرینگ های صنعتی اصل تا تقلبی با دستگاه

چگونه بفهمیم بلبرینگی که خریدیم واقعی است یا تقلبی؟

راه های زیادی برای تشخیص تقلبی یا واقعی بودن بلبرینگ وجود دارد. در اینجا برخی از راه ها آورده شده است:

  • بسته بندی محصول: در صورتی که جعبه بلبرینگ فورج شده کیفیت بسیار پایینی داشته باشد این روش پاسخگو است. اما در بیشتر موارد از آنجایی که قطعه‌فروشان مواد تقلبی را به عنوان الگوی اصلی طراحی می‌کنند، نمی‌توان کیفیت بلبرینگ را از جعبه و بسته‌بندی جدا کرد.
  • فونت برند حک شده روی محصول: یکی از بهترین راه ها تشخیص قطعات بر اساس نوع فونت و حکاکی، مشخصات و نام تجاری روی محصول است. زیرا هر شرکتی فونت مخصوص به خود را دارد.
  • کشور سازنده یاتاقان ها: برخی از سازندگان بلبرینگ که قطعات خود را در کشورهای مختلف تولید می کنند. برای هر کشور کد فنی خاصی دارند. شرکت های SKF و FAG از این قبیل هستند. پس توجه داشته باشید که اگر مدل خاصی از محصول مثلاً فقط در ایتالیا تولید می شود و همان بلبرینگ را از کشور دیگری خریداری می کنید، قطعاً قطعه تقلبی تهیه کرده اید.
  • دستگاه های تشخیص کیفیت بلبرینگ اخیراً در برخی از کشورها دستگاه های خاصی برای تشخیص بلبرینگ های تقلبی یا اصلی ساخته شده است که می توان از آنها تشخیص داد که مثلاً از 1000 بلبرینگ خریداری شده 600 عدد اصل و 400 عدد باقی مانده تقلبی است. این دستگاه ها تعداد بسیار کمی دارند و دارندگان آن ها شناسایی بلبرینگ ها را به شما ضمانت می کنند، با این کارت در صورت تقلبی بودن بلبرینگ های خریداری شده می توانید مبلغ کامل خود را از فروشنده پس بگیرید. اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه ها را می توانید در سایت Hyperbearing بیابید.
  • قیمت بلبرینگ: در صورت وجود بلبرینگ خارجی می توانید برای اطلاع از قیمت آن از سایت کالا قیمت را بررسی کرده و با قیمت عرضه شده توسط فروشنده در ایران مقایسه کنید. اگر قیمت پیشنهادی بسیار کمتر از قیمت درج شده در سایت بود، می توانید از تقلبی بودن بلبرینگ ها مطمئن باشید.

نحوه تشخیص بلبرینگ اصلی SKF

اکثر مشتریان بلبرینگ با کیفیت بالای بلبرینگ های skf آشنا هستند. بسیاری از سودجویان بازار نیز از این موضوع آگاه هستند و با عرضه بلبرینگ های SKF تقلبی سعی در کسب سود خوبی دارند.

در همین راستا شرکت SKF نرم افزار مخصوص گوشی های موبایل را توسعه داده است که از طریق آن می توانید با استفاده از بارکد چسبانده شده بر روی جعبه محصول از اصل یا تقلبی بودن بلبرینگ های خریداری شده مطلع شوید.

آخرین کلمه

از روش های سنتی و قدیمی تشخیص بلبرینگ گرفته تا شناسایی اصلی یاتاقان ها به کمک روش های جدید و تجهیزات خاص باید بدانید که در صورت خرید محصولی از فروشنده معتبر و با تجربه می توانید مطمئن باشید قسمت خریداری شده اصل. کافی است و با خیال راحت از بلبرینگ در دستگاه خود استفاده کنید.

هایپر بلبرینگ با سال ها تجربه موفق فروش در زمینه بلبرینگ های صنعتی، گریس نسوز، زنجیر صنعتی و … نماینده رسمی فروش بسیاری از بلبرینگ های خارجی در ایران می باشد و می توانید خریدی مطمئن و با کیفیت از این مجموعه انجام دهید.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما