fastescobanner

چرا مردان در دوران کرونا بیشتر رنج می برند؟

[ad_1]

یک روانپزشک گفت: مشکلات اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر باعث ایجاد مشکلات روحی در مردان شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر آزاده غفاری گفت: شرایط بازار و اقتصاد جامعه از جمله شیوع بیماری عروق کرونر قلب، زیان بازار و مشکلات مالی را برای مردان به ویژه مشاغل آزاد و در نتیجه آن اضطراب کاری ایجاد کرده است. مصرف مواد مخدر در مردان نیز به دلیل پرهیز از فکر کردن به مشکلات و ایجاد روحیه خوب افزایش یافته است. اگرچه شدت بیماری روانی در مردان همیشه بیشتر از زنان است، اما شیوع این مشکلات در مردان منجر به افزایش مراجعه به روانپزشک شده است.

وی افزود: در زمان شروع بیماری عروق کرونری بیشتر افراد تصور می کردند که پس از چند ماه به شرایط عادی کاری خود باز می گردند و تنها چند ماه زیان را تحمل می کنند که با گذشت زمان جبران می شود اما به مرور زمان افزایش می یابد. انتظار نداشته باشید که وضعیت کاری و مالی آنها بهبود یابد، در نتیجه به دلیل استرس و فشار روحی بیش از حد مجبور به مشکلات روحی جدی تری شوند.

غفاری در خصوص مشکلات و بیماری های روانی مردان گفت: علائم اضطراب شدید شامل حملات پانیک، اختلال در عملکرد و از دست دادن عملکرد به حدی است که فرد قادر به کار نیست، علائم افسردگی و افکار خودکشی است. است.

وی افزود: علائم اضطراب شدید یکی از مشکلات شایع در افراد است، به عنوان مثال یک بیمار در چند ماه اخیر چندین بار با چنین علائمی در ساعات پایانی شبانه روز به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده است. تنفس، ناراحتی، تپش قلب و خفگی یا عدم وجود علائم بیماری جسمی مانند مشکلات ریوی اینها تنها برخی از علائم حمله پانیک هستند.

غفاری افزود: بدیهی است بهبود شرایط کاری این افراد و رفع مشکلات مالی و اصلاح سبک زندگی به گونه ای که فرد دغدغه ای برای اجاره، هزینه های زندگی و دریافت سفته و چک خود نداشته باشد، می تواند از مشکلات روحی و روانی مردان بکاهد. مشکلات.”

[ad_2]

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما